Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Ocena okresowa pracownika jako podstawowy element ZZL

Kategoria: Biznes

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej od najniższego do najwyższego szczebla, bezpośrednich przełożonych, oceniających, kadrowców, osób odpowiedzialnych za tworzenie polityki kadrowej w firmie.

Celem warsztatów jest wsparcie w zakresie wdrożenia bądź modyfikacji procesu dokonywania oceny okresowej pracownika.  Uświadomienie uczestnikom warsztatów istoty przeprowadzania systematycznej oceny pracownika. Wspólne wypracowanie kryteriów, skali ocen, przedziałów punktowych, a także zarządzenia wewnętrznego i regulamin zgodnych ze strategią firmy i jej kulturą organizacyjną.

 

Korzyści z warsztatów:

  • stworzenie efektywnego modelu oceny pracownika;
  • pełne zaangażowanie w proces oceny okresowej oceniających, ale także ocenianych;
  • dostarczenie informacji koniecznych do planowania i prowadzenia prawidłowej polityki personalnej;
  • określenie obszarów i przyczyn trudności i ich eliminowanie;
  • określenie mocnych i słabych stron pracownika;
  • określenie mocnych i słabych stron organizacji;
  • zastąpienie subiektywnych, przypadkowych opinii obiektywnymi kryteriami oceny wyników pracy;
  • budowanie kapitału zaufania w relacjach przełożony/pracownik.


Ramowy program szkolenia. 

  1. Jak wygląda proces komunikacji w Firmie w relacjach bezpośredni przełożony - pracownik?
  2. Ocena okresowa pracowników a Kodeks Pracy.
  3. Główne zasady systemu ocen okresowych.
  4. Co chcemy osiągnąć wdrażając system oceny okresowej?
  5. Wybór celów oceny okresowej w naszej Firmie.
  6. Ustalenie roli oceniających i ocenianych.
  7. Ustalenie grup kryteriów oceny, ich podział i wybór.
  8. Nie oceniaj jak w szkole – czyli skala ocen i jej przedziały punktowe.
  9. Zasadność wprowadzenia arkusza samooceny pracownika – jego konstrukcja.
  10. Konstrukcja arkusza oceny okresowej z uwzględnieniem kadry pracowniczej i kadry kierowniczej.
  11. Wdrażanie oceny okresowej – rola kampanii informacyjnej w organizacji.
  12. Zarządzenie wewnętrzne oraz regulamin w kontekście okresowej oceny kwalifikacyjnej.
  13. Przygotowanie się do rozmowy oceniającej pod kątem  psychologicznym, merytorycznym i organizacyjnym.
  14. Rozmowa oceniająca, a umiejętność przekazywania informacji pozytywnych i negatywnych.
  15. Jak podsumować rozmowę oceniającą?
  16. Trudne rozmowy z pracownikami – techniki łagodzenia, sztuka perswazji i asertywne stawianie granic.
  17. Arkusz oceny, a wnioski, postanowienia i wspólnie określone działania na przyszłość.
  18. Najczęściej popełniane błędy podczas dokonywania oceny okresowej pracownika.
  19. Dekalog osoby oceniającej – najważniejsze wskazówki.

 

Informacja o prelegencie.

Ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu: Ocena okresowa pracownika.

 

Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.

Forma szkolenia: Wykład – konsultacje, zadania indywidualne, zadania grupowe, studium przypadku, burza mózgów, dyskusja, autodiagnozy, testy.

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.

KONTAKT