Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

ATL, BTL – skuteczne planowanie działań reklamowych

Kategoria: Biznes

Jakie działania reklamowe przeprowadzić, aby przyniosły firmie wymierne korzyści? Co znaczy media mix? Czy każda reklama jest na pewno „dźwignią handlu”? Na co należy zwrócić uwagę, aby skutecznie zaplanować działania reklamowe? Co znaczy GRP, CPP, CPT? Jak dobrze rozplanować budżet reklamowy? Podczas szkolenia uczestnicy uzyskają odpowiedzi na te i wiele innych pytań, poznają techniki reklamy, zasady doboru mediów oraz współpracy z firmami działającymi w branży reklamowej. Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do kierowników marki, kierowników produktu, dyrektorów marketingu, pracowników działów marketingu, trade marketing managerów, pracowników agencji reklamowych, studentów kierunków związanych z marketingiem, osób chcących pracować w reklamie.

 

Program szkolenia

I. Działania ATL

1. ATL

- standardowe działania reklamowe (tv, radio, prasa, outdoor, internet)

- sponsoring, product placement

- strategia użycia mediów

2. Media – ogólna charakterystyka /media mix/

- Telewizja (reklama spotowa, sponsoring programu, product placement)

- Radio (reklama spotowa, sponsoring programu, audycje radiowe)

- Prasa (reklamy modułowe, tekst promocyjny, sponsoring)

- Outdoor (charakterystyka nośników)

- Internet (rodzaje reklam internetowych)

3. Planowanie mediów

- wskaźniki /target group, frequency (częstotliwość); effective frequency, GRP, CPP; CPT, Affinity Index, czytelnictwo, CCS/

4. Planowanie kampanii /efektywność działań/

II. Działania BTL

III. Przygotowanie i wykorzystanie innych elementów wspierających kampanię

1. Promocja /animacje sprzedaży, sampling, konkursy, loterie, promocje krzyżowe, programy lojalnościowe, programy promocyjne, kluby konsumenckie, „tajemniczy klient”, door to door merchandising/

2. Event

3. Działania PR

IV. Zasady współpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi

1. Proces przetargowy /tworzenie briefu/

 

Informacja o prelegencie

Szkolenie poprowadzi manager z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, wykładowca technik reklamy w Warszawskiej Szkole Zarządzania. Przez kilkanaście lat związany z branżą reklamową. Doskonale znający zagadnienia marketingu, metody wprowadzenia produktu na rynek, tworzenia strategii marketingowej i organizowania kampanii reklamowych. Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu działań B2B. Zrealizował wiele kampanii mediowych, BTL, promocji konsumenckich i programów lojalnościowych dla wielu renomowanych firm. Wprowadził kilkadziesiąt spółek na Giełdę Papierów Wartościowych /pierwsze publiczne emisje akcji/. Koordynował działania marketingowe dla firm z branży: farmaceutycznej, FMCG, finansowej, budowlanej, turystycznej i innych. Prowadzi szkolenia zamknięte i otwarte z marketingu i sprzedaży. Interesuje się szeroko rozumianym marketingiem, ekonomią i finansami.

 

Czas trwania: Szkolenie jednodniowe – 8 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Wykład oraz ćwiczenia

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT