Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Dziennikarstwo internetowe

Kategoria: Biznes

Przyszłość dziennikarstwa to Internet. Dogoń jutro już dziś. Weź udział w szkoleniu i naucz się, jak pisać w sieci, aby inni chętnie czytali Twoje teksty! Podczas szkolenia omówione zostaną tradycyjne gatunki dziennikarskie pod kątem wykorzystania ich w Internecie. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak konstruować newsy, reportaże i felietony. Poznają metody zdobywania informacji i przetwarzania ich na materiały prasowe. Nauczą się również zarządzać treścią na stronie, dobierać multimedia oraz moderować dyskusję w komentarzach i na forum. Poznają też tajniki promocji kontentu w sieci z wykorzystaniem tzw. mediów społecznościowych, newsletterów, pozycjonowania oraz e-reklamy.

 

Program szkolenia

1. Dziennikarstwo prasowe a dziennikarstwo internetowe.

- rozwój e-dziennikarstwa w Polsce;

- czy Internet wyprze tradycyjną prasę?

2. Popularne gatunki dziennikarskie w sieci, czyli jak pisać internetowe:

- informacje;

- reportaże;

- felietony / komentarze;

- wywiady;

- recenzje.

3. Zarządzanie kontentem na stronie:

- układ serwisu i gradacja tekstów;

- dobór ilustracji i multimediów do artykułów;

- serwisy specjalne i wydania okolicznościowe;

- rozwój serwisu poprzez analizę statystyk.

4. Pozyskiwanie treści ze źródeł zewnętrznych

- współpraca z agencjami informacyjnymi i fotograficznymi;

- licencje darmowych tekstów i zdjęć;

- przetwarzanie kontentu ze źródeł polskich;

- przetwarzanie kontentu ze źródeł zagranicznych.

5. Promocja treści w sieci:

- mikroblogi (Twitter);

- agregatory treści (np. Wykop itp.);

- newslettery;

- pozycjonowanie artykułów w wyszukiwarkach;

- reklama internetowa (display/kontekst).

6. Tworzenie własnej społeczności wokół serwisu:

- moderacja komentarzy i forum dyskusyjnego;

- prowadzenie fanpage na Facebooku i Google+

 

Informacja o prelegencie

Szkolenie poprowadzi politolog i dziennikarz. Z mediami i branżą internetową związany od 15 lat. Pracował dla redakcji regionalnych i ogólnopolskich. Doskonale zna specyfikę dzienników, tygodników, magazynów i portali. Był dziennikarzem w „Gazecie Poznańskiej”, „Przeglądzie”, „Ozonie” oraz internetowej redakcji „Polityki”. Obecnie jest reporterem portalu „Onet.pl”, szefem portalu „Panoramy Leszczyńskiej”, szefem portalu „Fundusze Europejskie” oraz właścicielem Agencji Dziennikarskiej NewsNet, która specjalizuje się w tworzeniu i promowaniu serwisów w sieci. Nominowany do tegorocznej Nagrody Dziennikarskiej Parlamentu Europejskiego w kategorii Internet. Poza pracą redakcyjną prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady w zakresie dziennikarstwa internetowego, tworzenia serwisów informacyjnych oraz e-reklamy i e-marketingu. Doradza także firmom w sprawach budowania wizerunku w sieci.

 

Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Część teoretyczna wraz z case study obejmuje jeden dzień szkoleniowy (8 godzin). Możliwe szkolenie dwudniowe. Drugi dzień to warsztaty (pisanie informacji, zarządzanie treścią w serwisie na przykładzie systemów Joomla/Wordpress)

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT