Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Marketing i obsługa klienta w placówce medczynej

Kategoria: Biznes

Szkolenie ma na celu:

  • Określenie obecnego i przyszłego miejsca placówki na rynku
  • Określenie funkcji marketingu
  • Organizacja marketingu
  • Poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego
  • Nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej
  • Nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego
  • Specyfika klienta w placówce medycznej
  • Obsługa klienta w placówce medycznej


Ramowy program szkolenia

1. Czym jest marketing w sektorze medycznym:

  • Grupa docelowa, czyli do kogo kierujemy nasze działania (rodzaje grup docelowych, jak wybrać, analiza),
  • Analiza składników marketing mix (jak je zastosować w praktyce),
  • Komunikacja marketingowa – jak będzie przebiegać (komunikat marketingowy – sposoby tworzenia),
2. Wizerunek placówki medycznej – co się na niego składa i jak go skutecznie kreować?
3. Uwarunkowania obsługi klienta placówki medycznej:
  • Co warunkuje dobrą obsługę,
  • Rola pracownika firmy w procesie obsługi,
  • Specyfika świadczenia usług - warto zrozumieć, żeby skuteczniej pracować,
  • Brak cech fizycznych (niematerialność usługi) a klient, 
  • Nierozerwalność procesu świadczenia usługi i jej uzyskania przez klienta,
  • Niestała jakość usług.
4. Jak sobie radzić z trudnym lub wymagającym klientem  w placówce medycznej:
  • Metody i techniki,
  • Typologia zachowań trudnych klientów - jak sobie z nimi radzić,
  • Obiekcje, zarzuty i wątpliwości – metody wyjaśniania,
  • Pokonywanie obiekcji w praktyce.
5.  Style komunikowania się – typologia klienta w placówce medycznej:
  • Szybkie rozpoznanie typu klienta - nieświadome programy komunikacyjne,
  • Indywidualne dostosowanie sposobu obsługi do typu klienta.
6. Obsługa telefoniczna klienta.
7. Analiza firmy i jej otoczenia:
  • Jak przeprowadzić analizę sytuacyjną firmy,
  • Analiza otoczenia,
  • Ocena wewnętrznej sytuacji firmy,
  • Analiza SWOT,
  • Tworzenie własnej analizy firmy.
8. Narzędzia marketingu w sektorze medycznym – usługa medyczna jako produkt.
9. Produkt i cena na rynku:
  • Potrzeby człowieka,
  • Kształtowanie programu asortymentowego,
  • Planowanie strategiczne dotyczące produktu,
  • Nowy produkt – koncepcje, rozwój, wprowadzenie na rynek,
  • Cykl życia produktu,
  • Profile segmentów usług w sektorze medycznym i ich charakterystyka.
10. Promocja i dystrybucja na rynku:
  • Efektywna promocja sprzedaży,
  • Marka,
  • Planowanie kampanii promocyjnej – reklama,
  • Marketing bezpośredni,
  • PR,
  • Marketing relacji w sektorze medycznym.
11. Pułapki marketingu usług medycznych – jaki ich unikać?

  Informacja o prelegencie
Specjalistka ds. public relations, copywriter, dziennikarka, trener. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuje się szeroko pojętą komunikacją oraz PR. Kreowała wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków). Od 2007 roku prowadzi szkolenia ze sprzedaży, reklamy, marketingu, marketingu politycznego i public relations. Jej warsztaty to przede wszystkim zajęcia praktyczne, dzięki czemu uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Współpracowała m.in. z:  Ministerstwem Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..


Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Wykład – konsultacje, warsztaty, case studies 

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia








 

KONTAKT