Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Marketing i PR w Internecie

Kategoria: Biznes

WOMM, SEM, social media, kontekst, display, mailing, viral. Nic z tego nie rozumiesz? Nie szkodzi, jedno szkolenie wystarczy, by zrozumieć. W ciągu dwóch dni dowiesz się, jak wykorzystać te i inne narzędzia do promocji i budowania marki w Internecie.

 

Celem szkolenia jest przedstawienie Internetu jako taniego i niezwykle skutecznego kanału pozwalającego promować instytucje, firmy, usługi, produkty, projekty, wydarzenia kulturalne i imprezy, a nawet pojedyncze osoby.  Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak zbudować i poprowadzić profesjonalną stronę internetową, by zainteresować nią nie tylko internautów, ale także wyszukiwarki. Poznają tajniki reklamy graficznej i kontekstowej. Zdobędą wiedzę na temat mailingu oraz promocji w wyszukiwarkach. Nauczą się również uprawiać skuteczny marketing szeptany w sieci i otrzymają wskazówki, jak budować społeczność internetową wokół własnej marki.

 

Program szkolenia

1. Strona internetowa jako podstawowe narzędzie e-marketingu:

- dobór atrakcyjnej domeny; 

- tworzenie specyfikacji technicznej dla wykonawcy serwisu;

- projektowanie układu strony (usability, eyetracking);

- redagowanie treści i zarządzanie kontentem na stronie;

- rozwój serwisu w oparciu o analizę statystyk.

2. Promocja przez reklamę internetową:

- trendy i perspektywy rozwoju reklamy internetowej w Polsce;

- profil polskich e-konsumentów;

- rodzaje i formy e-reklamy (display, kontekst, mailing);

- modele rozliczeń kampanii;

- budowa skutecznej strategii reklamowej.

3. Mailing jako forma kontaktu z otoczeniem:

- newslettery - informacje dla użytkowników;

- presslettery – sposób na dotarcie do mediów;

- tworzenie bazy adresatów i netykieta.

4. Podstawowe zasady pozycjonowania i promocji w wyszukiwarkach (SEM/SEO)

- co wpływa na naszą pozycję w wyszukiwarce;

- jak się wyróżnić na tle innych wyników;

- linki i boksy sponsorowane.

5. Kreowanie wizerunku  w serwisach społecznościowych (case study):

- fanpage na Facebooku;

- profil firmowy na Google+;

- mikroblogi (Twitter, Blip);

- blogosfera;

6. Marketing wirusowy i szeptany w sieci (case study)

- virale na YouTube;

- kampanie wirusowe na Facebooku;

- fora dyskusyjne;

- marketing wirusowy a polskie prawo.

 

Informacja o prelegencie

Szkolenie poprowadzi politolog i dziennikarz. Z mediami i branżą internetową związany od 15 lat. Pracował dla redakcji regionalnych i ogólnopolskich. Doskonale zna specyfikę dzienników, tygodników, magazynów i portali. Był dziennikarzem w „Gazecie Poznańskiej”, „Przeglądzie”, „Ozonie” oraz internetowej redakcji „Polityki”. Obecnie jest reporterem portalu „Onet.pl”, szefem portalu „Panoramy Leszczyńskiej”, szefem portalu „Fundusze Europejskie” oraz właścicielem Agencji Dziennikarskiej NewsNet, która specjalizuje się w tworzeniu i promowaniu serwisów w sieci. Nominowany do tegorocznej Nagrody Dziennikarskiej Parlamentu Europejskiego w kategorii Internet. Poza pracą redakcyjną prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady w zakresie dziennikarstwa internetowego, tworzenia serwisów informacyjnych oraz e-reklamy i e-marketingu. Doradza także firmom w sprawach budowania wizerunku w sieci.

 

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz tzw. case study. Prowadzone jest na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT