Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Podstawy savoir vivre’u i protokołu dyplomatycznego dla żołnierzy zawodowych

Kategoria: Biznes

Zasadność przyswojenia savoir-vivre’u w relacjach służbowych jest bezdyskusyjna dla wszystkich tych, którzy chcą być pozytywnie odbierani przez współpracowników, przełożonych i zewnętrzne otoczenie instytucji. Nasze szkolenie w nowatorski i przyjazny dla uczestników sposób przybliży standardy wyznaczające klasę na płaszczyźnie kontaktów służbowych. Bez truizmów  poruszy podstawowe formy etykiety i protokołu dyplomatycznego: etykieta komunikacji, etykieta rozmowy telefonicznej, etykieta spotkań służbowych, procedencja w wojsku i administracji państwowej. Szkolenie skierowane do osób które pragną poszerzyć swe umiejętności w dziedzinie kontaktów międzyludzkich i rozwiać wszystkie wątpliwości związane z tym co wolno, a czego nie. W szczególności do tych przedstawicieli kadry oficerskiej Wojska Polskiego, którzy poprzez kontakt z otoczeniem mają  wpływ na jego wizerunek.

 

W trakcie szkolenia uczestnicy posiądą następujące umiejętności:

• Prawidłowe przedstawiania siebie, innych

• Elegancka wymiana wizytówek

• Poprawne zastosowanie zasad komunikacji urzędowej i dyplomatycznej

• Poprawne zachowanie w restauracji i na bankietach

• Rozpoznanie mechanizmów nadrzędności i podrzędności w relacjach służbowych (Wojsko Polskie, administracja rządowa i samorządowa, kolejność wyznaniowa)

 

Program szkolenia   

1. Doba inwestycja, czyli dlaczego warto znać zasady savoir-vivre’u

• Wysoki koszt nieznajomości etykiety w relacjach służbowych

• Znajomość etykiety jako istotna umiejętność profesjonalnego żołnierza zawodowego

2. Komunikacyjna dżungla, czyli elegancja nawiązywania i utrzymania kontaktów służbowych

• Przedstawianie się, powitanie w różnych sytuacjach, zasady tytułowania

•Savoir-vivre kontaktu telefonicznego (telefon komórkowy, stacjonarny, sms-y)

• Wymiana wizytówek z klasą

3. Precedencja, czyli kto pierwszy, a kto następny

• Zasady i istota precedencji w relacjach służbowych (kolejność wojskowa, rządowa, samorządowa i wyznaniowa-protokół dyplomatyczny)

• Zajmowanie miejsc w samochodzie, windzie, w przy stole restauracyjnym i konferencyjnym

• Trudne sytuacje i sposoby radzenia sobie z nimi

4. Etykieta spotkań w restauracji, na przyjęciach i bankietach

• Rola i formy przyjęć oraz  konferencji

• Przyjęcia zasiadane i na stojąco

• Dobre obyczaje przy stole: etykieta spożywania posiłków i picia alkoholi

5. Delegacje zagraniczne

• Przyjmowanie delegacji w Polsce (powitanie, zakwaterowanie, harmonogram spotkań, obowiązki gospodarza)

• Udział w delegacji zagranicznej (powitanie, sztuka wręczania prezentów, tematy rozmów, obowiązki gościa)

6. Międzykulturowe podejście do etykiety dla wybranej grupy państw

• Kod sygnałów, znaków, słów i sposobów zachowania

• Obowiązujące wartości i zasady

• Specyfika  procesu podejmowania decyzji

 

Informacja o prelegencie

Szkolenie poprowadzi absolwentka marketingu politycznego na Uniwersytecie Wrocławskim oraz prestiżowego Institute of Image Consulting w Wielkiej Brytanii. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z szeroko pojętej autoprezentacji (w tym savoir vivre oraz protokół dyplomatyczny). Autorka wielu publikacji w mediach z zakresu autoprezentacji (publikowała artykuły mi.in na portalach portfel.pl, gs24.pl, regiopraca.pl, strefabiznesu.pomorska.pl, praca.wm.pl, nf.pl). Skutecznie wdraża polityki dress-codowe w firmach i urzędach. Jako trener znana jest z przyjaznej atmosfery w trakcie zajęć, wysokiej skuteczności projektów i nowatorskiego podejścia. Założycielka Stowarzyszenia Trenerów, Coachów i Szkoleniowców.

 

Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Wykład, prezentacja, dyskusja

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT