Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Pokaż język konkurencji – profesjonalne warsztaty copywritingu

Kategoria: Biznes

Adresatami szkolenia są specjaliści oraz managerowie, którzy chcą nauczyć się planować i realizować kampanie reklamowe w dziedzinie copywritingu, skutecznie wykorzystywać techniki redakcji tekstów informacyjnych i promocyjnych oraz materiałów SEO. Celem szkolenia jest dostarczenie profesjonalnej i przede wszystkim praktycznej wiedzy w dziedzinie redakcji tekstów SEO, materiałów promocyjnych i informacyjnych. Materiały szkoleniowe dostarczą informacji i pomocy naukowych gotowych do natychmiastowego wykorzystania. Dzięki warsztatom uczestnicy nauczą się:

- korzystać z prawa prasowego

- samodzielnie przygotowywać spójną kampanię reklamową w dziedzinie copywritingu

- przygotowywać teksty zgodnie z zasadami psychologii reklamy

- redagować profesjonalne teksty SEO, uwzględniające nowe zasady wprowadzone przez Google

- podnosić pozycję firmę w wyszukiwarkach Internetowych

- realizować zadania w dziedzinie Social Media

- redagować profesjonalne teksty na strony internetowe z zachowaniem zasad SEO

- redagować: teksty reklam ATL, scenariusze BTL, reklamy Google Adwords, maile handlowe, informacje prasowe i wiele innych

- korzystać z technik mechanicznej inspiracji copywriterskiej

 

Program szkolenia dwudniowego

I. Praktyczna teoria i praktyka w teorii

1. Copyslang – słownictwo branżowe

2. Ćwiczenie kreatywności copywriterskiej

3. Zasady prawa autorskiego

- praktyczne aspekty dotyczące kopiowanie treści

- plagiaty

- autoryzacja wypowiedzi i wywiadów

- mailingi handlowe

4. Psychologia copywritingu

- empatia tekstu

- posługiwanie się stereotypami

- wykorzystywanie świadomości społecznej

- diagnostyka grupy docelowej

5. Technika komunikacji podczas realizacji projektu copywriterskiego

- metodologia i technika rozmowy z klientem/szefem na temat projektu

- jakie czynniki należy uwzględnić, aby w 100 % spełnić oczekiwania klienta/szefa

6. SWAT Copywriting

- weryfikacja dotychczasowych materiałów promocyjnych

- budowanie spójnej koncepcji przekazu

- alternatywne wersje tekstów 

II. Before party

1. Copywriting interview

-  jak „wejść w buty” klienta i postrzegać biznes jego oczyma

2. Benchmarking

-  biały wywiad

3. Spiżarnia Copywritera

- profesjonalne czerpanie inspiracji do pracy

- czerpanie z dorobku konkurencji

4. Kompatybilność z projektem graficznym

5. Alternatywne możliwości realizacji projektu

- wybór optymalnej strategii

6. Tworzenie mapy projektu

7. Drzewko copywritera

8. Konsultacje i „badania opinii publicznej”

- jak się przekonać, że piszemy „we właściwym kierunku”

III. ABC Copywriting’u

1. System AIDA

- wykorzystanie zasad w praktyce

2. Unique Selling Proposition

-  w jaki sposób efektywnie poszukiwać najważniejszych/unikalnych cech produktu/usługi i opakować je profesjonalnym tekstem

3. System KISS

4.  Proporcje przekazu: promocja a warstwa merytoryczna

5.  Teksty internetowe a teksty „drukowane”

- różnice w konstrukcji i formach przekazu

6.  Redakcja żelaznych elementów

- HASŁO, TYTUŁ

- NAGŁÓWKI (wg Johna Caplesa)

- LEAD

- BODY

7. Zasady wykorzystania słownictwa branżowego

8. Wykorzystanie zapożyczeń językowych, symboli i znaków matematycznych w Copywritingu

IV. SEO COPYWRITING

1. Zasady i implementacja fraz kluczowych.

2. Kanały dystrybucji tekstów SEO

3. Techniki budowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google

4. System Panda

V. Social Media

1. Facebook

- kreowanie Fan Page

- redakcja konkursów

- zarządzanie treścią

2. Buzzmarketing

- kreowanie treści na portalach i forach internetowych 

VI. Zasady redakcji – ćwiczenia

- ofert handlowych

- tekstów SEO

- listów biznesowych

- listów do "trudnych" i „bardzo trudnych” klientów

- reklam prasowych

- reklam internetowych

- reklam adwords – ćwiczenia

- informacji prasowych

- tekstów na www

 

Informacja o prelegencie

Szkolenie poprowadzi doświadczony copywriter, który od 6 lat realizuje projekty tekstowe dla wiodących marek na polskim rynku. Przez ten czas napisał scenariusze i teksty do dziesiątek reklam ATL, stron internetowych, artykułów tradycyjnych i sponsorowanych oraz aplikacji społecznościowych. W „międzyczasie” przez rok był związany z wydawnictwem Forum Press, gdzie pełni funkcję redaktora naczelnego magazynu motoryzacyjnego Flota. Karierę zawodową rozpoczynał w luksusowych hotelach jako specjalista ds. marketingu korporacyjnego i reklamy. Doświadczenie dziennikarskie zdobywał na stażu w poznańskim oddziale TVN 24. Ukończone z wyróżnieniem studia historyczne o specjalności kultura polityczna na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu bardzo przydają się w codziennej pracy, a szkolenia z psychologii reklamy dodatkowo „procentują” w redagowanych przez niego tekstach. Dzięki doświadczeniu biznesowymi i codziennej pracy copywriter’a uczestnicy czują, że „prowadzący” jest prawdziwym praktykiem. Od trzech lat dzieli się swoimi doświadczeniem szkoląc specjalistów i managerów działów marketingu i promocji w sztuce profesjonalnej redakcji tekstów reklamowych, realizacji kampanii SEO oraz komunikacji biznesowej.

 

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Warsztaty

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT