Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Pracownik Obsługi Klienta na Stacji Paliw

Kategoria: Biznes

Skuteczna umiejętność obsługi Klienta na Stacji Paliw powoduje, że Klienci częściej odwiedzają stację Paliw i chętnie dokonują w niej zakupów. Profesjonalna obsługa jest kluczem do wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku, budowania lojalności i zaufania do produktów stacji paliw jak i do samych pracowników. Dzięki temu szkoleniu Uczestnicy nabędą niezbędną wiedzę w zakresie obsługi Klienta w sklepie i na podjeździe, poznają proces sprzedaży i prowadzenia rozmów z Klientem oraz nauczą się stosować w praktyce techniki sprzedaży. Pozwoli to zwiększyć sprzedaż i wzmocni jakość obsługi Klienta na Twojej stacji Paliw. Szkolenie skierowane jest do osób podejmujących pracę w obsłudze Klienta na stacji paliw, osób odpowiedzialnych za kontakt z Klientem na stacji paliw, pracowników stacji paliw na co dzień realizujących zadania i sprzedaż, chcących wzmocnić swoją wiedzę i efektywność w zakresie sprzedaży i obsługi Klienta.

 

Celem szkolenia jest m.in.:

• zapoznanie Uczestników z zakresem obowiązków jako Pracownika Obsługi Klienta na Stacji Paliw,

• poznanie procesu sprzedaży na Stacji Paliw oraz nawiązania relacji z Klientem,

• nabycie umiejętności prowadzenia skutecznej rozmowy sprzedażowej w trakcie sprzedaży i obsługi Klienta,

• nabycie dobrych praktyk w kontakcie z Klientem i zdobycie jego zaufania.

 

Program szkolenia   

1. Standardy i zasady Obsługi Klienta

• Prezentacja danych i rezultatów dobrej i złej obsługi Klienta

• Po co są standardy?

• Jakie są zasady Obsługi Klienta na stacji paliw

2. Kodeks dobrych praktyk pracownika stacji paliw

• zakres obowiązków na stacji paliw

• kodeks pracownika stacji paliw

• jak postępować i na co zwrócić uwagę

3. Etapy rozmowy handlowej na stacji paliw

• Powitanie Klienta w sklepie i na podjeździe

• Przyjęcie zamówienia od Klienta

• Badanie potrzeb

• Rodzaje pytań

• Wstępna prezentacja oferty stacji paliw

• Sprzedaż wiązana lub uzupełniająca do Klienta

• Skuteczna prezentacja

• Argumenty sprzedażowe produktów sezonowych i promocji stacji

• Techniki sprzedaży i finalizacji

• Przyjęcie zamówienia od Klienta, karta stałego Klienta i korzyści dla Klienta

• Wydanie paragonu lub rachunku

• Podziękowanie za zakupy

• Pożegnanie i zaproszenie ponowne

• Przydatne zwroty i elementy wdrożeniowe

4. Trudny Klient

• Typologia Klientów stacji paliw

• Sposób postępowania i nawiązania relacji z trudnym Klientem

• Techniki pokonywania obiekcji

• Poszukiwanie skutecznego rozwiązania

5. Warsztaty

• ćwiczenia indywidualne

• ćwiczenia grupowe

• scenki i warsztaty praktyczne

6. Podsumowanie i zakończenie

 

Informacja o prelegencie

Szkolenie poprowadzi trener biznesu, project manager (IPMA D), praktyk specjalizujący się w szkoleniach i warsztatach z zakresie umiejętności osobistych, sprzedażowych, menadżerskich i  trenerskich. Pracował m.in. w międzynarodowej firmie jako menadżer działu sprzedaży, gdzie zarządzał zespołem sprzedawców i handlowców. Jako trener sprzedaży/wewnętrzny pracował również w wydziale szkoleń, gdzie określał potrzeby szkoleniowe, podnosił kompetencje pracowników i kierowników poprzez badanie potrzeb uczestników, przygotowywanie i prowadzenie szkoleń. Prowadził szkolenia produktowe, sprzedażowe,  rozwojowe oraz  wspierał kierowników i dyrektorów w analizie i ocenie efektywności podejmowanych działań w zakresie sprzedaży i zarządzania. Jako trener zrealizował ponad 2600 godzin szkoleniowych. Wysoko ceniony przez uczestników szkoleń za praktyczne podejście do prezentowanych zagadnień i skuteczne przekazywanie wiedzy.

 

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Prezentacja interaktywna, mini wykład, dyskusja moderowana, akwarium, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe, film, pokaz, scenki sprzedażowe, informacja zwrotna

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT