Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Standard wizyty sprzedażowej przedstawiciela handlowego z uwzględnieniem specyfiki rynku aptecznego

Kategoria: Biznes

Szkolenie jest przeznaczone dla przedstawicieli handlowych. Mogą to być reprezentanci firm farmaceutycznych jak również firm z innych branż, którzy bezpośrednio kontaktują się ze swoimi klientami. Adresatem  mogą być zarówno nowopowstałe zespoły jak i zespoły, u których jest potrzeba zebrania i ugruntowania istniejącego doświadczenia.

Celem szkolenia jest wypracowanie przez uczestników jednolitego standardu wizyty  i podniesienie jej poziomu jakościowego. Standard ten ma dać poczucie bezpieczeństwa dla przedstawiciela i podstawy do przeprowadzania skutecznego sprzedażowo spotkania, a także zbudować fundamenty długofalowej i korzystnej biznesowo współpracy z klientem. Korzyści należy upatrywać w rozwoju jednostki, zespołu jak i całej organizacji na rynku.

Ramowy program szkolenia

1. Sprzedaż – jak ją zdefiniować?

2. Negocjacje handlowe jako specyficzna rozgrywka między sprzedającym a kupującym.

3. Jak działać aby przeprowadzić pozytywną transakcję handlową?

4. Budowanie pozytywnego kontaktu z klientem

- Sztuka odkrywania interesów i intencji handlowca,

- Trudne pytania jako narzędzie poznania klienta i jego potrzeb,

- Narzędzia aktywnego słuchania.

5. Radzenie sobie z pierwszym oporem klienta

- Najczęstsze zagrywki klientów,

- Mit ceny i konkurencji,

- Asertywne zachowania handlowca.

6. Odkrywanie interesów klienta

- Technika „dlaczego – dlaczego jeszcze?”

- Parafraza w praktyce,

- Proporcje aktywności w rozmowie handlowca z klientem,

- Najczęstsze błędny.

7. Typologia klientów.

8. Ważne elementy wizyty aptecznej.

- Przygotowanie do wizyty,

- Pokonanie bariery pierwszego stołu,

- Zasady negocjacji handlowych,

- Przekazanie materiałów reklamowych jako wartości dodanej,

- Szkolenie dla farmaceutów pierwszego stołu,

- Podstawy merchandisingu i instalacji materiałów reklamowych.

 

Informacja o prelegencie

Praktyk z bogata wiedzą teoretyczną, posiadający doświadczenie w sprzedaży na stanowiskach przedstawiciel handlowy i regionalny kierownik grup sprzedażowych w branży farmaceutycznej (Nepentes, Sanofi, Orion Pharma).  Jako manager i coach szkoli i motywuje swój zespół do aktywnej i skutecznej sprzedaży oraz promocji leków wśród lekarzy, farmaceutów oraz osób zarządzających aptekami. Absolwent ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku – Akademia Trenera. Train the Trainers oraz Zarządzanie Sprzedażą. Dodatkowo ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu sprzedaży, obsługi klienta, negocjacji, prezentacji oraz coachingu.

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Szkolenie przeprowadzanie jest w 80% w formie warsztatu oraz case study, gdzie uczestnicy mają okazje przećwiczyć, omówić i wyciągnąć wnioski z w oparciu o przeprowadzone symulacje realnych przypadków, z którymi mieli okazję się spotkać lub które czekają ich w przyszłości. Resztę uzupełnia niezbędny wykład w formie prezentacji multimedialnej oraz energizery mające na celu mobilizację grupy do aktywnej pracy

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT