Szkolenie zamknięte Kategoria: Biznes

Warsztat PR managera – media relations.

Kategoria: Biznes

Szkolenie: Media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami Poznają rodzaje tekstów jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.

 

Cele szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat znaczenia media relations dla organizacji
  • Nabycie umiejętności tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie kontaktów z mediami


Ramowy program szkolenia

1. Komunikacja to dialog.

2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.

3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.

4. Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.

5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.

6. Media plan – czym jest, jak tworzyć?

7. Potrzeby i oczekiwania mediów.

8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.

9. Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?

10. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.

11. Przyczyny odrzucenia materiałów.

12. Pisemne formy komunikacji z mediami.

  • Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.
13. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów.
  • Informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści).
  • Misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji.
14. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
15. Wypowiedzi publiczne.
  • Język mediów.
  • Rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka.
  • Konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów.
  • Jak dobrze wypaść przed kamerą.
  • Trudne sytuacje podczas wystąpień.
16. E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).
  • Strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd. – kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.).
17. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów.
  • Konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy.
  • Press pack.
  • Co zrobić, by media pojawiły się na imprezie.
18. Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
19. Zarządzanie sytuacja kryzysową.
  • Tworzenie książki kryzysowej, czyli jak przygotować się na nieoczekiwane.
  • Sposoby radzenia sobie z kryzysami.
  • Kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody.
  Informacja o prelegencie
 Specjalistka ds. public relations, copywriter, dziennikarka, trener. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuje się szeroko pojętą komunikacją oraz PR. Kreowała wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków). Od 2007 roku prowadzi szkolenia ze sprzedaży, reklamy, marketingu, marketingu politycznego i public relations. Jej warsztaty to przede wszystkim zajęcia praktyczne, dzięki czemu uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Współpracowała m.in. z:  Ministerstwem Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych

Forma szkolenia: Wykład – konsultacje, warsztaty, case studies 

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT