Szkolenie zamknięte Kategoria: Sektor publiczny

Work life balance w pracy Nadleśnictwa

Kategoria: Sektor publiczny

Metody szkoleniowe

Szkolenie poprowadzone zostanie w głównej mierze warsztatowo, z zastosowaniem nowoczesnych technik pobudzających myślenie kreatywne i angażujących uczestników do aktywnego udziału w zajęciach.

 

Wszystkie moduły będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi uczestników. W zależności od tematyki realizowanego modułu szkoleniowego, wykorzystywane będą takie metody aktywizujące jak: studium przypadku, burza mózgów, praca w parach, dyskusja moderowana, wykład interaktywny, dyskusje.

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

Dzień 1 – 8h dydaktycznych

  1. Sekretariat  „Wizytówką oraz sercem Nadleśnictwa”.
  • Miejsce i rola sekretariatu w strukturze organizacyjnej Nadleśnictwa,
  • Na czym polega profesjonalizm funkcjonowania sekretariatu?
  1. Kultura pracy
  • Employer Branding w codziennej pracy Nadleśnictwa
  • Jak rozkodować dress code? Rola i znaczenie wyglądu zewnętrznego
  • Wykorzystywanie zasad savoir-vivre w pracy sekretariatu
  • Przyjmowanie gości, delegacji, korespondencja grzecznościowa, organizacja poczęstunku
  1. Przyjęcie i obsługa klienta.
  • Powitanie, przedstawienie, tytułowanie gości Nadleśnictwa
  • Zasady pierwszeństwa,
  • Kilka słów o proksemice – czyli jak zachować strefy dystansu
  • Asertywna odmowa, czyli jak chronić czas przełożonego
  1. Obsługa telefoniczna
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Emocje też słychać, czyli pierwsze wrażenie i przekaz niewerbalny w rozmowie telefonicznej
  • Przygotowanie do rozmowy telefonicznej,
  • Sporządzanie notatek,
  • Przełączanie rozmowy,
  • Oddzwanianie ,
  • Telefon głośnomówiący,
  • Sekretarka automatyczna
  1. Korespondencja w Nadleśnictwie
  • Jak dobrze zredagować pismo?
  • Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe, inne pisma
  • Przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie oraz obieg korespondencji
  • Korespondencja e-mail
  • Pięć wyrazów, które osłabiają przekaz Twoich maili

 

Dzień 2 – 8h dydaktycznych

 

  1. Work life balance
  • Dystraktory wewnętrzne i zewnętrzne oraz ich wpływ na organizację pracy sekretariatu
  • 10 przykazań work life balance
  • Przestań robić to co robisz, zacznij robić to co ważne, czyli jak zawładnąć sobą w czasie
  • Macierz Eisenhowera jako sposób efektywnego planowania czasu
  • Tworzenie i zastosowanie matrycy Einsenhowera
  1. Motywacja w pracy
  • Wyznaczanie sobie celów i sposobów ich realizacji,
  • 7 oznak przepracowania
  • Szybkie techniki osłabiania skutków „złego” stresu”
  • Celebrowanie drobnych sukcesów
  1. Główne grzechy w pracy w sekretariacie
  • Podstawowe błędy poznawcze popełniane w ocenie innych ludzi i ich wpływ na relacje z nimi,
  • Komunikaty niewerbalne (ton głosu, mimika, postawa)

 

Sylwetka prelegenta: Absolwentka Pomorskiej Akademii Pedagogicznej kierunek Pedagogika (2002 rok) oraz Akademii Marynarki Wojennej kierunek Pedagogika Przysposobienie Obronne i Politechniczne (2000 rok). Trenerka współpracująca ze znanymi ośrodkami szkoleniowymi na terenie całego kraju. Autorka kilkudziesięciu programów, skryptów i prezentacji szkoleniowych,  które wykorzystuje podczas szkoleń prowadzonych osobiście oraz z których korzystają współpracujący z nią trenerzy. Jej zainteresowania to komunikacja interpersonalna w środowisku pracy, mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów przeciwdziałania tym zjawiskom w konkretnych grupach zawodowych. W kursach i szkoleniach organizowanych przez nią w 2015 i 2016 roku wzięło udział prawie 600 osób z całego kraju, z czego kilkadziesiąt osób skorzystało z jej fachowej wiedzy w ramach szkoleń z zakresu obsługi biura, kompetencji miękkich, redagowania pism i administrowania dokumentacją w firmie oraz zajęć poświęconych aktywizacji zawodowej osób wykluczonych społecznie, a ponad 400 wzięło udział w szkoleniach poświęconych przeciwdziałaniu mobbingowi w środowisku pracy, realizowanych cyklicznie w nadleśnictwach na terenie całego kraju.

 

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych

 

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia

KONTAKT