Szkolenie zamknięte Kategoria: Prawne

Prawne aspekty reklamacji - z uwzględnieniem zmian w prawie

Kategoria: Prawne

Szkolenie skierowanie  jest do pracowników działu obsługi klienta - operacji, działu handlowego/sprzedaży, działów reklamacji, działów zamówień, przedsiębiorców, menadżerów i kadry zarządzającej.

Każda sprzedaż produktu czy usługi pociąga za sobą konsekwencje prawne w postaci możliwości podnoszenia roszczeń przez konsumentów, np. reklamacji w razie wady produktu oraz obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez ustawę i umowę w zakresie realizacji reklamacji.

Nasze szkolenie wyposaży uczestników w prawną wiedzę niezbędną do profesjonalnej obsługi reklamacji.

 

Szkolenie ma na celu zdobycie wiedzy przez uczestników na temat:

  • podmiotów oraz przedmiotu reklamacji;
  • uprawnień kupującego/zamawiającego, gdy ujawni się wada
    w towarze;
  • obowiązków sprzedawcy;
  • odpowiedzialności sprzedawcy w sytuacji, gdy towar jest niezgodny
    z umową;
  • prawnej wiedzy w zakresie realizacji procesu reklamacji wraz ze zmianami w przepisach prawnych.


Program szkolenia.

1. Regulacje prawne reklamacji.
2. Co to jest reklamacja? 
3. Zamiany w zakresie sprzedaży konsumenckiej.  
  • Umowy i ich rodzaje.
  • Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami.
  • Obowiązki przedsiębiorcy przy sprzedaży tradycyjnej.
  • Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa.
  • Obowiązkowe informacje na stronie e-sklepów.
  • Obowiązkowe podanie numer telefonu przedsiębiorstwa.
  • Reklamacje i odpowiedzialność sprzedawcy.
  • Rękojmia z kodeksu cywilnego.
  • Procedura reklamacyjna.
  • Informacja o prawie odstąpienia od umowy + wzór formularza odstąpienia od umowy.
  • Istnienie i treść gwarancji.
  • Informacja o sposobach płatności.
  • Brak możliwości obciążania konsumentów dodatkowymi opłatami za zapłatę kartą kredytową.
  • Mniejsze płatności za korzystanie z infolinii.
4. Proces reklamacji w firmie.  
  • Organizacja komórki ds. reklamacji.
  • Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji.
  • Rodzaje reklamacji i ich definicje.
  • Karta gwarancyjna.
  • Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie.
  • Zasady działania serwisantów.
5. Pozycja konsumenta w procesie reklamacji.  
  • Prawa i obowiązki konsumenta.
  • Tryb zgłaszania reklamacji.
6. Rzecznik Praw Konsumentów w procesie reklamacji.  
  • Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta.
  • Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów.
7. Postępowanie polubowne w procesie reklamacji. 
  • Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji.
  • Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej.
8. Postępowanie sądowe w zakresie reklamacji.  
9. Zakazane klauzule umowne. 


Informacja o prelegencie.

Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu: Prawne aspekty reklamacji.

 

Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.

Forma szkolenia:Wykład – konsultacje, warsztaty, case study.

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.

 

 
KONTAKT