Szkolenie jest skierowane do pracowników publicznych służb zatrudnienia i ma na celu:
• Doskonalenie warsztatu pracy doradcy klienta z zakresu przygotowania i realizowania Indywidualnych Planów Działania,
• Zdobycie wiedzy i umiejętności określania profilu pomocy dla osoby bezrobotnej w celu właściwego adresowania pomocy świadczonej przez PUP na rzecz osób bezrobotnych,
• Nabycie umiejętności identyfikowania osób bezrobotnych.
Ramowy program szkolenia.
1. Indywidualny Plan Działania w świetle ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z późn. zm.
2. Przygotowanie do tworzenia IPD.
3. Zidentyfikowanie trudności i analiza potrzeb zawodowych klienta w celu opracowania Indywidualnego Planu Działania (IPD).
4. Realizacja Indywidualnego Planu Działania poprzez wskazanie możliwości powiązania usług i instrumentów rynku pracy.
5. Dokumentowanie pracy z klientem w ramach Indywidualnego Planu Działania (IPD).
6. Istota profilowania a Indywidualny Plan Działania.
7. Metoda ekspercka / ocena ryzyka przez pracownika urzędu/ - sposób przeprowadzania, wady i zalety.
8. Metoda ekonometryczna - sposób przeprowadzania, wady i zalety.
9. Metoda selekcji grupowej sposób przeprowadzania, wady i zalety.
10. Podstawy profilowania.
11. Określenie profilu pomocy dla osoby bezrobotnej w celu właściwego adresowania pomocy świadczonej przez PUP na rzecz osób bezrobotnych.
12. Kwestionariusz do profilowania.
13. Podejścia do profilowania w wybranych krajach OECD.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu profilowania pomocy dla osób bezrobotnych.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: warsztat, dyskusje moderowane, pogadanka heurystyczna, metaplan, mini wykłady, case study, metoda analizy przypadków, dyskusja podsumowująca.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.