Szkolenie skierowane jest do pracowników administracyjnych jednostek oświatowych chcących zapoznać się szczegółowo z zasadami organizacji i funkcjonowania archiwum, kancelarii i sekretariatu. Integralną częścią szkolenia są ćwiczenia i warsztaty.
Program szkolenia.
I. PODSTAWY PRAWNE POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTACJĄ.
1) najważniejsze akty prawa archiwalnego.
2) konstrukcje według ustawy.
3) obowiązki aktotwórcy, takiego jak szkoły i inne jednostki oświatowe.
4) państwowa sieć archiwum.
5) ”archiwum zakładowe” i ”składnica akt” – pojęcia i konstrukcja różnic.
6) formy ochrony prawnej dokumentacji wg: ustawy archiwalnej, Kodeksu Karnego, ustawy "O ochronie informacji niejawnych" i ustawy |"O ochronie danych osobowych".
7) braki w dokumentacji niearchiwalnej – procedura.
8) przekazywanie akt do archiwum państwowego, po okresie przechowywania u aktotwórcy.
9) postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej w razie ustania działalności szkoły lub innej jednostki oświatowej.
II. CEL I ZADANIA ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO (SKŁADNICY AKT).
III. KANCELARIA I SEKRETARIAT - ORGANIZACJA PRACY.
IV. ARCHIWIZOWANIE DOKUMENTACJI.
1. Rodzaje dokumentacji i terminologia ich archiwizowania.
2. Kolejność czynności archiwizacyjnych.
3. Zadania warsztatow.
4. Test wiedzy.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu funkcjonowania archiwum.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe – 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, warsztaty, ćwiczenia.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.