Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie projektowania, realizacji oraz wykorzystania wyników badań marketingowych do wzrostu konkurencyjności firm. Po zakończeniu szkolenia będą oni w stanie samodzielnie przeprowadzić projekt badań marketingowych w swojej organizacji. Szkolenie skierowane jest do właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw, pracowników działów marketingu, analityków, osób odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii marketingowej organizacji.
Ramowy program szkolenia.
Dzień I.
- Rola badań w zarządzaniu przedsiębiorstwem, doświadczenia uczestników w tym zakresie.
- Rola, rodzaje i typologie badań oraz etapy procesu badawczego.
- Planowanie projektu badań.
- Metody ilościowe.
- Budowanie kwestionariusza wywiadu.
- Dobór optymalnych prób badawczych.
- Analiza danych ilościowych.
- Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych.
Dzień II
- Metody jakościowe.
- Budowa scenariuszy IDI i FGI.
- Prowadzenie IDI.
- Prowadzenie FGI.
- Analiza danych jakościowych.
- Tworzenie raportu badawczego.
- Budowanie rekomendacji marketingowych na podstawie wyników badań.
- Współpraca z agencjami badawczymi.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu analizy danych i badań marketingowych.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Mini wykład, prezentacja, case study, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, odgrywanie ról.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.