Podczas szkolenia uczestnik uczy się jak wykorzystać możliwości arkusza kalkulacyjnego dla celów finansowych oraz kreatywnego rozwiązywania problemów i realizację złożonych zadań w krótkim czasie za pomocą narzędzia, jakim jest MS Excel. Szkolenie dedykowane jest tym wszystkim, którzy zajmują się finansami firmy oraz wszystkim, którzy zajmują się analizą wyników otrzymanych w formie zestawień liczbowych. Wymagana jest ugruntowana wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego MS Excel.
Ramowy program szkolenia.
- Podstawowe informacje na temat metod budowania baz danych na arkuszu, wpisywanie danych, użycie formularza.
- Pobieranie informacji z innych programów.
- Sumy pośrednie i funkcje bazy danych – rozszerzenie możliwości analizy
- Tabela przestawna – analiza według wybranych kryteriów.
- Polecenia i narzędzia Excela wspomagające podejmowanie decyzji.
- Tworzenie scenariuszy i generowanie ich podsumowań.
- Rozwiązywanie złożonych problemów z wykorzystaniem Solver’a.
- Możliwości statystyczne Excela.
- Projektowanie i tworzenie elementów sterujących w Excelu.
- Złożone metody obliczeniowe.
- Rozwiązywanie problemów powstających przy formułach, metody weryfikacji i pomocy.
- Tworzenie i organizowanie podstaw wymiany informacji w grupie.
- Prezentacja wyników.
- Menadżer raportów i sposoby jego wykorzystania.
- Wykres – graficzna metoda prezentacji danych.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu informatyki, matematyki i statystyki finansowej.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe – 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, prezentacja, studia przypadku, ćwiczenia praktyczne w grupach, dyskusja.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.