Przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu stają się coraz mniejsze pod względem zatrudnienia, a miejsce wieloszczeblowych struktur hierarchicznych zajmują struktury płaskie, w których jednemu przełożonemu podlega wielu podwładnych o dużej samodzielności działania. Struktury takie z reguły budowane są wokół procesów, które zaczynają się od pomysłu, a kończą na sprzedaży i obsłudze klienta, obejmując wszystkie fazy zarządzania: planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolę.
W takim schemacie zarządzania coraz większego znaczenia nabiera przepływ informacji, wiedza, umiejętności i kompetencje wszystkich pracowników firmy, którzy samodzielnie i szybko są w stanie podejmować ważne dla firmy decyzje w ramach posiadanych kompetencji i wykonywać je wspólnie z zespołami zadaniowymi. Coraz mniej powinno być natomiast „zarządców”, którzy z racji zajmowanych stanowisk jedynie wydają polecenia innym, mają „monopol na rację” i korzystają z nadmiernych przywilejów.
Na sukces firmy ma wpływ wiele czynników, jednak nie od dziś wiadomo, że podejmowanie słusznych decyzji, dobór pracowników zdolnych wcielać je w życie i kontrola ich wykonania to fundamenty, na których budujemy ten SUKCES.
Szkolenie w sposób warsztatowy zademonstruje uczestnikom, jak zdobyć i utrzymać pozycję Lidera, w jaki sposób zbudować dobry zespół, zmotywować go do działania, zaopatrzyć go w skuteczne środki przekazu, utrzymać z nim dobre relacje oraz kontrolować efekty podejmowanych decyzji. Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, specjalistów HR, menedżerów personalnych, właścicieli firm, których praca polega na zarządzaniu zespołem.
Program szkolenia.
- Przywództwo - proces oddziaływania na pracowników.
- Style kierowania – Jakim mam być Liderem?
- Podejmowanie trudnych decyzji kierowniczych – Jestem dobry, ale mogę być lepszy.
- Budowania zespołu krok po kroku – efektywny podział zadań.
- Typologia osobowości – jak efektywnie wpływać na pracę zespołu?
- Skuteczna komunikacja – jak zachęcić pracownika do działania?
- Konflikt w zespole – walczyć, czy zarządzać?
- Rozwój firmy a planowanie – tajemnica skutecznego wyznaczania celów.
- Ocena zespołu poprzez motywację – nowa rola Liderów sprzedaży.
- Kontrolowanie realizacji planów – planowanie nie jest sztuką dla sztuki.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu budowania zespołu.
Czas trwania: Szkolenie trzydniowe - 20 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Każdy panel szkoleniowy będzie zawierał aktywizujące ćwiczenia, dyskusje, scenki, studia przypadku testy, gry i zabawy symulacyjne. W programie szkolenia przewidziano techniki specjalnie dopasowane do profilu odbiorców i ich płaszczyzn zadaniowych, po których się poruszają
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.