Zgodnie z przepisami prawa organy władzy publicznej zobowiązane są do przyjmowania dokumentów w postaci elektronicznej (wnoszenia podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej).
Profil potwierdzony ePUAP.
Obowiązki umożliwienia:
• potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego ePUAP;
• sporządzania pism w postaci dokumentów elektronicznych;
• wnoszenia i doręczania dokumentów elektronicznych;
• udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych;
po wprowadzeniu nowych przepisów dotyczących zmiany ustawy o informatyzacji oraz po zmiany ustawy KPA;
po wejściu w życie rozporządzenia w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego ePUAP oraz pozostałych rozporządzeń dotyczących ePUAP;
po ostatnim rozpatrzeniu projektu rozporządzenia w sprawie sporządzania pism w postaci dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych;
po wejściu w życie przepisów dotyczących CEIDG;
po wejściu w życie nowej instrukcji kancelaryjnej.
Program szkolenia.
- Zakres zmian – nowe obowiązki dla podmiotów publicznych skutkiem wchodzenia w życie nowych przepisów.
- Zmienione zasady funkcjonowania elektronicznej skrzynki podawczej – jak funkcjonuje, jak będzie musiała funkcjonować?
- Dokument elektroniczny – czym jest z perspektywy sporządzenia, wniesienia, obiegu i doręczenia z koniecznością opatrzenia go bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym ważnym kwalifikowanym certyfikatem; czym będzie po wejściu w życie nowych przepisów wykonawczych skutkiem zmiany ustawy o informatyzacji i zmian w KPA (zaufany profil ePUAP)?
- Struktura, formularze, wzory, XML, XSD, XSL i (skomplikowany) sposób sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych (różne unormowania w aspekcie wnoszenia i doręczania).
- Wzór pisma ogólnego mający zastosowanie w przypadku, gdy przepisy prawa nie wskazują kto ma określić wzór określonego pisma lub podmiot wskazany prawem nie wywiązał się z tego obowiązku.
- Doręczanie dokumentów elektronicznych bezpośrednio na elektroniczną skrzynkę podawczą bez konieczności korzystania z umieszczonego w Internecie formularza.
- Konieczność zapewnienia wizualizacji pism przeznaczonych do przeczytania przez osobę fizyczną na komputerze niepodłączonym do Internetu.
- Urzędowe poświadczenie odbioru – jako element doręczania i wnoszenia?
- Wnoszenie i doręczanie w szerszym kontekście dokonywania tych czynności za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Problem doręczenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym z koniecznością podjęcia decyzji w formie pisemnej z koniecznością podjęcia decyzji w formie elektronicznej.
- Problematyka istnienia formy elektronicznej pisma (przy jego sporządzaniu, wnoszeniu i doręczaniu) z datą pewną (znakowanie czasem dokumentów w formie elektronicznej w postępowaniu administracyjnym).
- Nowy (e-)model procedury administracyjnej; szczególny przypadek – wnoszenie (złożenie – złożenie a wnoszenie) wniosku o wpis do CEIDG.
- Zasady potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego ePUAP.
- Warunki składania podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu elektronicznego załatwiania spraw.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, prezentacja oraz dyskusja.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.