Szkolenie dedykowane jest firmom, w których występuje konflikt wynikający z niewłaściwej komunikacji interpersonalnej przy pracy z ludźmi w starszym wieku. Szkolenie skierowane jest do kadry nauczycielskiej oraz wszystkich osób mających kontakt ze słuchaczami Akademii Trzeciego Wieku (organizatorzy, koordynatorzy).
Program szkolenia.
1. Wizerunek starości.
1.1. Stereotyp starości – wady i zalety.
1.2. Psychiczne teorie starzenia się – postawy ludzi wobec własnej starości.
2. Komunikacja z osobą starszą.
2.1. Bariery w komunikacji.
2.2. Techniki porozumiewania się z osobą starszą.
3. Asertywność - skuteczne przekonywanie do swoich racji.
3.1. Jak skutecznie rozmawiać z osobą starszą?
3.2. Jak postępować w sytuacjach roszczeniowych?
4. Podsumowanie szkolenia.
Informacja o prelegencie.
1.1. Stereotyp starości – wady i zalety.
1.2. Psychiczne teorie starzenia się – postawy ludzi wobec własnej starości.
2. Komunikacja z osobą starszą.
2.1. Bariery w komunikacji.
2.2. Techniki porozumiewania się z osobą starszą.
3. Asertywność - skuteczne przekonywanie do swoich racji.
3.1. Jak skutecznie rozmawiać z osobą starszą?
3.2. Jak postępować w sytuacjach roszczeniowych?
4. Podsumowanie szkolenia.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu komunikacji interpersonalnej z osobami w starszym wieku.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, warsztaty i dyskusja.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.