Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności na temat marketingu w sektorze farmaceutycznym. Dzięki nim będą mogli swobodnie stosować narzędzia marketingu w praktyce. Ponadto dowiedzą się o specyfice działań marketingowych dla różnych produktów i usług.
Cele szkolenia:
- Określenie obecnego i przyszłego miejsca apteki na rynku.
- Określenie funkcji marketingu.
- Organizacja marketingu.
- Poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego.
- Nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej.
- Nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego oraz poznanie narzędzi marketingowych.
Ramowy program szkolenia.
1. Marketing a prawo farmaceutyczne.
2. Czym jest marketing na rynku aptecznym.
3. Wizerunek apteki – co się na niego składa i jak go skutecznie kreować?4. Plan marketingowy.
5. Analiza firmy i jej otoczenia.
6. Narzędzia marketingu w aptece.
7. Produkt i cena na rynku.
8. Promocja i dystrybucja na rynku.
9. Pułapki marketingu farmaceutycznego – jak ich unikać?
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu marketingu.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład – konsultacje, warsztaty, case studies.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.