Cele szkolenia:
- Rozwijanie umiejętności rozumienia istoty konfliktu.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia zasad negocjacji.
- Doskonalenie umiejętności zastosowania technik negocjacji.
- Rozpoznanie wÅ‚asnych sposobów zachowania w sytuacji konfliktu.
- KsztaÅ‚cenie partnerskiej postawy w rozwiÄ…zywaniu konfliktów.
- Wzrost pewności siebie w sytuacjach negocjacyjnych.
- ZwiÄ™kszenie samoÅ›wiadomoÅ›ci wÅ‚asnych zasobów w sytuacjach wymagajÄ…cych obrony wÅ‚asnego terytorium psychologicznego.
Program szkolenia:
- Negocjacje jako sposób rozwiÄ…zywania konfliktów interesów.
- Warunki negocjacji.
- Przygotowanie do negocjacji - narzędzia wpływu na etapie przed negocjacyjnym.
- Punkt widzenia Dostawcy – przygotowanie do negocjacji z TwojÄ… firmÄ….
- Znaczenie czasu i miejsca.
- Proces negocjacji i jego etapy.
- BATNA - opracowanie alternatywy swojej i partnera.
- Charakterystyka stylu miękkiego, twardego i opartego na zasadach.
- Model harwardzki negocjacji - styl rzeczowy.
- Punkt widzenia Dostawcy – oddziaÅ‚ywanie emocjonalne oparte na relacjach.
- Sposoby angażowania drugiej strony w budowanie kompromisu.
- Techniki negocjacyjne.
- Pułapki i manipulacje w negocjacjach.
- Weryfikacja rzeczywistych możliwości cenowych przy negocjacjach zakupowych.
- Trudni partnerzy i trudne sytuacje w negocjacjach. Techniki reagowania w nieprzewidzianych sytuacjach.
- Scenariusze kształtowania relacji biznesowych ze względu na pozycję negocjacyjną.
Informacje o prelegencie:
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu negocjacje zakupowe.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Metodyka: Prezentacje, dyskusja moderowana, ćwiczenia indywidualne, zespoÅ‚owe i grupowe, symulacje sytuacji zadaniowych, odgrywanie ról, projekcja 2 filmów szkoleniowych, testy, kwestionariusze.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.