Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej chcących zapoznać się szczegółowo z zasadami Nowej Instrukcji Kancelaryjnej.
Program szkolenia.
I. RODZAJE WSPÓŁCZESNEJ DOKUMENTACJI.
1. Dokument – „dowód pierwszorzędny”, pojęcie, rodzaje;
2. Dokument elektroniczny;
3. Kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie;
4. Dokumentacja tworząca akta spraw i nie tworząca akta spraw.
II.PODSTAWOWE PRZEPISY PRAWNE DOTYCZĄCE ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ W PODMIOCIE.
1. „Konstytucja archiwalna” ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698).
2. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją ,zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U .z 2002 r. Nr 167, poz. 1375).
3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 20 stycznia 2011 r (Dz. U. Nr 14, poz. 67).
III. INSTRUKCJA ARCHIWALNA - pierwszy raz w randze rozporządzenia (Jaki jest czas na dostosowanie?).
IV. BEZDZIENNIKOWY SYSTEM KANCELARYJNY.
V. PUNKTY ZATRZYMANIA.
VI. KONSTRUKCJA RZECZOWEGO WYKAZU AKT.
VII.NOWA INSTRUKCJA KANCELARYJNA - dwa systemy obiegu.
VIII. RODZAJE PRZESYŁEK.
IX. PUNKTY ZATRZYMANIA - porównanie zadań w poszczególnych punktach.
X.CZYNNOŚCI KANCELARYJNE W SYSTEMIE EZD.
XI.CZYNNOŚCI KANCELARYJNE W SYSTEMIE TRADYCYJNYM - możliwość wsparcia narzędzi informatycznych.
XII. WARSZTATY Z INSTRUKCJI KANCELARYJNEJ I ARCHIWALNEJ - ok.30 zadań.
Informacje o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu Nowa Instrukcja Kancelaryjna.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe – 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, dyskusja, ćwiczenia, warsztaty i case study.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.