Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej od najniższego do najwyższego szczebla, bezpośrednich przełożonych, oceniających, kadrowców, osób odpowiedzialnych za tworzenie polityki kadrowej w firmie.
Celem warsztatów jest wsparcie w zakresie wdrożenia bądź modyfikacji procesu dokonywania oceny okresowej pracownika. Uświadomienie uczestnikom warsztatów istoty przeprowadzania systematycznej oceny pracownika. Wspólne wypracowanie kryteriów, skali ocen, przedziałów punktowych, a także zarządzenia wewnętrznego i regulamin zgodnych ze strategią firmy i jej kulturą organizacyjną.
Korzyści z warsztatów:
- stworzenie efektywnego modelu oceny pracownika;
- pełne zaangażowanie w proces oceny okresowej oceniających, ale także ocenianych;
- dostarczenie informacji koniecznych do planowania i prowadzenia prawidłowej polityki personalnej;
- określenie obszarów i przyczyn trudności i ich eliminowanie;
- określenie mocnych i słabych stron pracownika;
- określenie mocnych i słabych stron organizacji;
- zastąpienie subiektywnych, przypadkowych opinii obiektywnymi kryteriami oceny wyników pracy;
- budowanie kapitału zaufania w relacjach przełożony/pracownik.
Ramowy program szkolenia.
- Jak wygląda proces komunikacji w Firmie w relacjach bezpośredni przełożony - pracownik?
- Ocena okresowa pracowników a Kodeks Pracy.
- Główne zasady systemu ocen okresowych.
- Co chcemy osiągnąć wdrażając system oceny okresowej?
- Wybór celów oceny okresowej w naszej Firmie.
- Ustalenie roli oceniających i ocenianych.
- Ustalenie grup kryteriów oceny, ich podział i wybór.
- Nie oceniaj jak w szkole – czyli skala ocen i jej przedziały punktowe.
- Zasadność wprowadzenia arkusza samooceny pracownika – jego konstrukcja.
- Konstrukcja arkusza oceny okresowej z uwzględnieniem kadry pracowniczej i kadry kierowniczej.
- Wdrażanie oceny okresowej – rola kampanii informacyjnej w organizacji.
- Zarządzenie wewnętrzne oraz regulamin w kontekście okresowej oceny kwalifikacyjnej.
- Przygotowanie się do rozmowy oceniającej pod kątem psychologicznym, merytorycznym i organizacyjnym.
- Rozmowa oceniająca, a umiejętność przekazywania informacji pozytywnych i negatywnych.
- Jak podsumować rozmowę oceniającą?
- Trudne rozmowy z pracownikami – techniki łagodzenia, sztuka perswazji i asertywne stawianie granic.
- Arkusz oceny, a wnioski, postanowienia i wspólnie określone działania na przyszłość.
- Najczęściej popełniane błędy podczas dokonywania oceny okresowej pracownika.
- Dekalog osoby oceniającej – najważniejsze wskazówki.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu oceny okresowej pracownika.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład – konsultacje, zadania indywidualne, zadania grupowe, studium przypadku, burza mózgów, dyskusja, autodiagnozy, testy.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.