Zasadność przyswojenia savoir-vivre’u w relacjach służbowych jest bezdyskusyjna dla wszystkich tych, którzy chcą być pozytywnie odbierani przez współpracowników, przełożonych i zewnętrzne otoczenie instytucji. Nasze szkolenie w nowatorski i przyjazny dla uczestników sposób przybliży standardy wyznaczające klasę na płaszczyźnie kontaktów służbowych. Bez truizmów poruszy podstawowe formy etykiety i protokołu dyplomatycznego: etykieta komunikacji, etykieta rozmowy telefonicznej, etykieta spotkań służbowych, procedura w wojsku i administracji państwowej. Szkolenie skierowane jest do osób, które pragną poszerzyć swe umiejętności w dziedzinie kontaktów międzyludzkich i rozwiać wszystkie wątpliwości związane z tym co wolno, a czego nie. W szczególności do tych przedstawicieli kadry oficerskiej Wojska Polskiego, którzy poprzez kontakt z otoczeniem mają wpływ na jego wizerunek.
W trakcie szkolenia uczestnicy posiądą następujące umiejętności:
• Prawidłowe przedstawiania siebie, innych.
• Elegancka wymiana wizytówek.
• Poprawne zastosowanie zasad komunikacji urzędowej i dyplomatycznej.
• Poprawne zachowanie w restauracji i na bankietach.
• Rozpoznanie mechanizmów nadrzędności i podrzędności w relacjach służbowych (Wojsko Polskie, administracja rządowa i samorządowa, kolejność wyznaniowa).
Program szkolenia.
1. Doba inwestycja, czyli dlaczego warto znać zasady savoir-vivre’u?
2. Komunikacyjna dżungla, czyli elegancja nawiązywania i utrzymania kontaktów służbowych.
3. Precedencja, czyli kto pierwszy, a kto następny.
4. Etykieta spotkań w restauracji, na przyjęciach i bankietach.
5. Delegacje zagraniczne.
6. Międzykulturowe podejście do etykiety dla wybranej grupy państw.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu: savoir vivre i protokół dyplomatyczny.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, prezentacja, dyskusja.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.