Szkolenie skierowanie jest do pracowników działu obsługi klienta - operacji, działu handlowego/sprzedaży, działów reklamacji, działów zamówień, przedsiębiorców, menadżerów i kadry zarządzającej.
Każda sprzedaż produktu czy usługi pociąga za sobą konsekwencje prawne w postaci możliwości podnoszenia roszczeń przez konsumentów, np. reklamacji w razie wady produktu oraz obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez ustawę i umowę w zakresie realizacji reklamacji.
Nasze szkolenie wyposaży uczestników w prawną wiedzę niezbędną do profesjonalnej obsługi reklamacji.
Szkolenie ma na celu zdobycie wiedzy przez uczestników na temat:
- podmiotów oraz przedmiotu reklamacji;
- uprawnień kupującego/zamawiającego, gdy ujawni się wada
w towarze; - obowiązków sprzedawcy;
- odpowiedzialności sprzedawcy w sytuacji, gdy towar jest niezgodny
z umową; - prawnej wiedzy w zakresie realizacji procesu reklamacji wraz ze zmianami w przepisach prawnych.
Program szkolenia.
2. Co to jest reklamacja?
3. Zamiany w zakresie sprzedaży konsumenckiej.
- Umowy i ich rodzaje.
- Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami.
- Obowiązki przedsiębiorcy przy sprzedaży tradycyjnej.
- Sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Obowiązkowe informacje na stronie e-sklepów.
- Obowiązkowe podanie numer telefonu przedsiębiorstwa.
- Reklamacje i odpowiedzialność sprzedawcy.
- Rękojmia z kodeksu cywilnego.
- Procedura reklamacyjna.
- Informacja o prawie odstąpienia od umowy + wzór formularza odstąpienia od umowy.
- Istnienie i treść gwarancji.
- Informacja o sposobach płatności.
- Brak możliwości obciążania konsumentów dodatkowymi opłatami za zapłatę kartą kredytową.
- Mniejsze płatności za korzystanie z infolinii.
- Organizacja komórki ds. reklamacji.
- Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji.
- Rodzaje reklamacji i ich definicje.
- Karta gwarancyjna.
- Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie.
- Zasady działania serwisantów.
- Prawa i obowiązki konsumenta.
- Tryb zgłaszania reklamacji.
- Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta.
- Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów.
- Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji.
- Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej.
9. Zakazane klauzule umowne.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu prawnych aspektów reklamacji.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia:Wykład – konsultacje, warsztaty, case study.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.