Szkolenie adresowane jest do rzeczników prasowych, pracowników biur prasowych, public relations, działów komunikacji i promocji, pracowników działów marketingu, członków zarządów, urzędników i menedżerów wyższego oraz średniego szczebla, osób publicznych.
Korzyści ze szkoleń:
Poznanie teoretycznych zasad prawa prasowego.
Poznanie praktycznych zasad prawa prasowego.
Zaznajomienie się z zasadami współpracy z mediami rzeczników prasowych.
Poznanie znaczenia prawa do informacji i informacji publicznej.
Umiejętności jakie zdobędą uczestnicy:
Umiejętność pisania sprostowania i odpowiedzi.
Praktyczne wykorzystanie prawa prasowego we współpracy z portalami internetowymi.
Umiejętność rozróżniania zniesławienia i naruszenia dobrego imienia.
Ramowy program szkolenia.
1. Pojęcie utworu i ochrona prawnoautorska.
2. Wyłączenia spod ochrony prawnoautorskiej.
3. Zasady ogólne prawa prasowego, zakres przedmiotowy regulacji prawnych, definicje podstawowych pojęć.
4. Prawa i obowiązki dotyczące dziennikarzy.
6. Odpowiedzialność prawna dziennikarzy i prasy.
8. Informacja publiczna a informacja przetworzona.
9. Prawo dostępu do informacji a obowiązek informowania.
10. Ograniczenia w udostępnianiu informacji.
11. Procedury udostępniania informacji publicznej.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu Prawa prasowego.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia, case studies, dyskusje.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.