Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników publicznych służb zatrudnienia oraz wszystkich doradców klienta.
Celem szkolenia jest:
• Przedstawienie i zapoznanie uczestników z metodami profilowania osób bezrobotnych w wybranych krajach OECD;
• Pozyskanie wiedzy na temat rodzajów profilowania, jakie można stosować w pracy z klientami PUP;
• Wskazanie na rolę metody profilowania oraz jego zalety i wady ze wskazaniem na dobre praktyki realizowane przez inne urzędy pracy w tym zakresie;
• Zapoznanie z rozporządzeniem MPiPS w sprawie profilowania pomocy dla osób bezrobotnych.
Ramowy program szkolenia.
1. Teoretyczne aspekty długotrwałego bezrobocia.
2. Ocena motywacji do poszukiwania pracy.
3. Metoda ekspercka / ocena ryzyka przez pracownika urzędu/ - sposób przeprowadzania, wady i zalety.
4. Metoda ekonometryczna - sposób przeprowadzania, wady i zalety.
5. Metoda selekcji grupowej sposób przeprowadzania, wady i zalety.
6. Rozporządzenie MPiPS w sprawie profilowania pomocy dla osób bezrobotnych.
7. Nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ze szczególnym uwzględnieniem profilowania pomocy dla osób bezrobotnych oraz przygotowania i realizacji IPD.
8. Istota profilowania.
9. Właściwy moment przeprowadzenia procedury profilowania.
10. Kształcenie umiejętności diagnozowania klienta a tworzenie Indywidualnych Planów Działania.
11. Kwestionariusz profilowania pomocy.
12. Podejścia do profilowania w wybranych krajach OECD.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu pomocy dla osób bezrobotnych.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia:Warsztat, dyskusje moderowane, pogadanka heurystyczna, metaplan, mini wykłady, case study, metoda analizy przypadków, dyskusja podsumowująca.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.