Szkolenie jest przeznaczone dla handlowców, pracowników firmy obsÅ‚ugujÄ…cych transakcje miÄ™dzynarodowe, pracowników dziaÅ‚u marketingu.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami i kierunkami prowadzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci marketingowej w Å›rodowisku miÄ™dzynarodowym, zwrócenie uwagi na istotne czynniki ksztaÅ‚tujÄ…ce otoczenie przedsiÄ™biorstwa na rynkach zagranicznych: polityczne, ekonomiczne, socjo-kulturowe i technilogiczne.
Szczególna uwaga zostanie poÅ›wiÄ™cona prowadzeniu badaÅ„ marketingowych, analizie potencjalnych rynków zbytu oraz dziaÅ‚alnoÅ›ci w zakresie promocji produktów na wybranych rynkach.
Jako przykÅ‚adowy rynek zbytu zostanie zaprezentowany rynek USA, przedstawiona aktualna sytuacja na póÅ‚nocnoamerykaÅ„skim rynku wyrobów kosmetycznych. ZostanÄ… przedstawione wymagania prawne, speÅ‚nienie których umożliwi firmie prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ proeksportowych na rynku USA oraz możliwoÅ›ci rozszerzenia dziaÅ‚alnoÅ›ci na inne paÅ„stwa NAFTA (North American Free Trade Area).
Ramowy program szkolenia.
1. Wprowadzenie.
2. Wybór rynków eksportowych, metody badania rynku, ustalanie źródeÅ‚ oraz zdobywanie niezbÄ™dnych informacji o rynku
i potencjalnych partnerach handlowych.
3. Analiza otoczenia. Metoda porównawcza PEST.
4. Ocena pozycji konkurencyjnej na wybranym rynku zagranicznym.
5. Strategie eksportowe - wybór wÅ‚aÅ›ciwej strategii wejÅ›cia na rynek oraz formy handlu zagranicznego.
6. Tworzenie, rozwój i komercjalizacja produktów na rynku miÄ™dzynarodowym.
7. Rodzaje kampanii promocyjnych i reklamowych produktu na rynkach zagranicznych.
8. Zasady wyboru mediów w celach reklamowych w zależnoÅ›ci od rodzaju produktu.
9. Rynek kosmetyków i produktów do pielÄ™gnacji ciaÅ‚a w USA.
10. Odpowiedzi na pytania. Dyskusja.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu promocji na rynkach zagranicznych.
Prowadzi zajÄ™cia w jÄ™zyku polskim, rosyjskim, ukraiÅ„skim, niektóre tematy w jÄ™zyku angielskim.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: WykÅ‚ad – konsultacje, warsztaty, case studies.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.