Szkolenie przeznaczone jest dla lekarzy różnych specjalności; tematy szkolenia poruszają najczęstsze problemy i wyzwania z jakimi lekarze spotykają się na co dzień w swojej pracy, między innymi takie jak: stosowanie się pacjentów do zaleceń lekarskich, radzenie sobie z „trudnym” pacjentem, przekazywanie trudnych informacji. Podczas szkolenia lekarze będą mogli poznać oraz przećwiczyć różne narzędzia i techniki zwiększające efektywność komunikacji. Równie ważną częścią szkolenia jest praktyczny warsztat radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy lekarza oraz profilaktyka wypalenia zawodowego.
Ramowy program szkolenia.
1. Psychologia w medycynie. Relacja lekarz-pacjent.
2. Osobowość pacjenta, trudne sytuacje w relacji z nim. Radzenie sobie z emocjami.
3. Komunikacja z pacjentem. Kompetencje interpersonalne lekarza.
4. Wypracowanie modelu spotkań z pacjentami.
5. Psychohigiena pracy lekarza. Radzenie sobie ze stresem. Profilaktyka wypalenia zawodowego.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu psychologii relacji z pacjentem.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Warsztaty – mini wykłady, praktyczne ćwiczenia indywidualne, w parach i grupach.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.