Wprowadzenie.
„Gdyż dobra maniery nie rodzą się z niczego, to owoc lojalnej natury
i szlachetnego umysłu” – Alfred Lord Tenyson
Opanowanie form i zwyczajów towarzyskich jest ogromnie ważne dla ludzi, którzy pragną osiągnąć i utrzymać powodzenie w nowoczesnym świecie interesów, świecie częstych zmian. Szkolenie umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z dobrymi obyczajami w biznesie, m.in. odpowie na pytania: jak się witać, przedstawiać, prezentować, ubierać stosownie do okazji, praktykować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych?
Korzyści dla uczestnika.
Zdobyta wiedza.
- Poznanie zasad savoir-vivr’u obowiązującego we współczesnym biznesie,
- Zapoznanie z zasadami dotyczącymi zachowania się w stosunku do gości, podwładnych, Klientów,
- Pogłębienie wiedzy z zakresu przygotowania i uczestnictwa w wizytach służbowych.
Nabyte umiejętności.
- Pogłębienie umiejętności z zakresu kultury bycia i norm obyczajowych,
- Rozwijanie umiejętności zachowania w różnych nietypowych sytuacjach
w firmie i świecie biznesu, - Kształtowania umiejętności budowania pozytywnych wzajemnych relacji
w rozmaitych sytuacjach zawodowych, - Unikanie niezręczności wprawiających w zakłopotanie.
Etyka biznesowa i protokół dyplomatyczny.
- Dobre maniery, a poczucie pewności siebie.
- Eleganckie powitania i pożegnania-zasady, którymi się kierujemy.
- Etykieta powitania i pożegnania gości w różnych sytuacjach.
- Reguły pierwszeństwa, podawanie ręki, uściski, poklepywanie,
- Wzajemne prezentacje – kto, kiedy i jak?
- Wręczanie i przyjmowanie wizytówek.
- Ubiór (pani i panowie) –jak i kiedy?
- Dostosowanie stroju do okazji.
- Ubiór służbowy.
- Ubiór swobodny, sportowy, spacerowy, „casual”.
- Ubiór wizytowy.
- Ubiór galowy, koktajlowy.
- Udane spotkanie przy stole.
- wybór miejsca.
- sztuka prowadzenia konwersacji.
- dobre maniery przy stole.
- tematy, których nie należy poruszać.
- Przyjmowanie gości wewnętrznych i zewnętrznych.
- Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza.
- Zaproszenia formalne – reguły, skróty, szyfry.
- Wręczanie upominków i kwiatów – kiedy, co i jak?
- Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać?
- Korespondencja z klasą.
- Pisanie listów (elektronicznie, ręcznie) do kogo i kiedy?
- Korespondencja e-mailowa -antyetykieta–zasady, błędy.
- Korespondencja prywatna.
- Zasady pisowni.
- Dobre maniery w rozmowie telefonicznej.
- Przygotowanie do rozmowy przez telefon. Telefoniczne ABC.
- Struktura i zasady prowadzenia rozmowy.
- Trudne sytuacje telefoniczne.
- Negocjacje przez telefon.
- Rola stołu i krzeseł w spotkaniach formalnych i nieformalnych.
- Przyjęcia oficjalne.
- Negocjacje.
- Rozsadzanie gości przy stole, witanie i przedstawianie.
- „Mowa sztućców”, nakrycia, serwetki.
- Etykieta przy stole – jak elegancko jeść i konwersować przy stole, toasty?
- Przyjęcia bufetowe, obiady, lunch’e, herbatki, cocktail party.
- Savoir-vivre w pracy.
- Wprowadzanie nowego pracownika do zespołu.
- Budowanie relacji w zespole.
- Imprezy firmowe, integracyjne, szkolenia, jubileusze –reguły, praktyka.
- Udzielanie informacji zwrotnej, udzielanie pochwał, wręczanie nagród, trudne rozmowy z pracownikami – takt, szacunek, standard.
Metodologia.
Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładów i ćwiczeń, które mają na celu praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu objętego szkoleniem.
Przewiduje się wykorzystanie następujących metod przeprowadzenia szkolenia:
- Mini wykład – wprowadzenie i prezentacja podstaw teoretycznych omawianych zagadnień.
- Metody kształcenia aktywnego: ćwiczenia i warsztaty – praktyczne wykorzystanie zdobytej przez uczestników szkolenia wiedzy.
Informacja o prelegencie.
Ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu etyki biznesowej.