Coraz częściej do prezentacji firmy wykorzystuje się nośniki multimedialne. Rzecznik i PR-owiec obok prezesa stają się twarzą swojej organizacji. To szkolenie pomoże ekspertom ds. PR skutecznie się komunikować.
Sprawdzimy jak obecnie wygląda system komunikacji z mediami, doradzimy i przećwiczymy nagrywanie SETEK, udzielanie wywiadów oraz odpowiadanie na trudne pytania. Zrobimy to bez oceniania, ponieważ tylko doradzamy i służymy wymianą doświadczeń. W formie warsztatowej pomożemy również budować system komunikacji między firmą a oddziałami i partnerami społecznymi.
Kardynalnym błędem rzeczników prasowych i PR-managerów w Polsce jest powielanie błędów i utrwalanie ich w swoim stylu organizacji konferencji prasowych i w relacjach z mediami. Co tu ukrywać, przy dużych obowiązkach, małych budżetach, presji czasu PR-manager nie ma czasu śledzić zmian w stylu prezentacji komunikatów i organizacji konferencji oraz nowych elementów PR. Poza tym nawet już po kilku latach pracy rutyna daje znać o sobie. Pokażemy i przećwiczymy jak sprawnie, ciekawie zorganizować konferencję. Szkolenia są „szyte na miarę”, aby ułatwić pracę ekspertom ds. komunikacji.
W Polsce większość rzeczników i PR-managerów nadal nie potrafi powiedzieć, co robiło z dłońmi i jak zachowywało się niewerbalnie podczas konferencji prasowej lub w czasie innych relacji z mediami! Nie wie też co oznaczają komunikaty niewerbalne dziennikarzy. Czy potrzebują dodatkowych informacji, mają wątpliwości, które trzeba rozwiać, czy szykują się do zadania pytania? Co więcej nie zwracają uwagi na zachowanie i przygotowanie głównej „gadającej głowy” i gości wspomagających podstawowy przekaz. A dziennikarze, tak jak później widzowie i słuchacze, odczytują i analizują uzyskane komunikaty niewerbalne. Pomożemy Ci w reżyserii i choreografii tego spektaklu.
Szkolenie adresowane jest do:
- kadry zarządzającej firmy, która wypowiada się w mediach i udziela wywiadów,
- rzecznika prasowego, specjalistów ds. promocji i komunikacji społecznej, specjalistów ds. marketingu,
- pracowników odpowiedzialnych za kreowanie wizerunku firmy i jej władz, w tym asystentów i kierowników biura Zarządu,
- dyrektorów i kierowników oddziałów firmy,
Korzyści dla uczestników:
- Zdobycie wiedzy o sposobach reprezentacji firmy i o organizacji spotkań z dziennikarzami.
- Przećwiczenie form udzielania informacji mediom (z wykorzystaniem kamery).
- Zdobycie wiedzy nt. odczytywania komunikatów i mowy ciała dziennikarzy.
- Opanowanie sztuki budowania i ciekawej prezentacji komunikatów.
- Zdobycie wiedzy nt. obrony przed manipulacją wypowiedzi przez dziennikarzy.
- Przećwiczenie organizacji i przebiegu briefingu i konferencji prasowej.
- Uzyskanie wiedzy nt. reżyserowania zachowań uczestników konferencji prasowych i standardowych spotkań z dziennikarzami.
- Zbudowanie lub analiza skuteczności systemu komunikacji firmy, w tym kreowanie skutecznej strategii PR.
Ramowy program szkolenia.
BLOK I – Strategia.
- Podstawowe cele skutecznego Public Relations w firmie i jej oddziałach- warsztaty. Jak analizować sytuację i jak zbudować strategię dla całej firmy? Dopasowanie narzędzi PR do sytuacji, budżetu i polityki firmy.
- Firma-media-społeczeństwo. Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem firmy od poziomu lokalnego do krajowego – warsztaty.
BLOK II -Zasady kreowania wizerunku Zarządu i firmy.
- Prezentacja szefa firmy i członków Zarządu, rzecznika, dyrektora jako element budowy wizerunku firmy.
- Czy prawidłowo dobieram styl do reprezentowanej firmy? Określenie mocnych i słabych stron – warsztat z kamerą z autoprezentacji.
- Warsztaty: przedstawiamy siebie i szefa firmy.
- Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
- Aparycja – jak dobrać garderobę, aby kolorem i stylem wykreować odpowiedni wizerunek.
- Jak sprawić, aby widziano w nas eksperta i specjalistę. Jak odbierane są:
- Wizerunek firmy i jej szefa w Internecie.
- kolor i długość włosów
- komunikacja mimiczna twarzy: uśmiech, kolor zębów, brwi, karnacja, ułożenie głowy
- kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia (po czym poznać zainteresowanie biznesowe, a po czym towarzyskie)
- sylwetka, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
- Zarządzanie przestrzenią firmy.
- Haptyka – dotyk a kreowanie wizerunku i znaczenie różnych form dotyku w budowaniu relacji z ludźmi.
BLOK III - Warsztat umiejętności.
- Dziennikarze usłyszą słowa, ale uwierzą tylko wtedy, kiedy słowa potwierdzi komunikacja niewerbalna. Mowa ciała i inne elementy komunikacji niewerbalnej PR-managera i władz firmy.
- Mowa ciała szefa firmy i PR-managera:
- Gestykulacja eksperta – wiarygodność przekazu.
- Gesty pewności siebie.
- Gesty uzupełniające słowa.
- Postawa ciała i emocje w ruchach ciała – kinezyka.
- Kontakt wzrokowy.
- Mowa ciała dziennikarzy
- Co oni myślą, gdy mówi rzecznik lub główny prezenter podczas konferencji i standardowego spotkania?
- Najczęściej stosowane gesty sygnalizacyjne u dziennikarzy.
BLOK IV – Wystąpienie w mediach i konferencja prasowa, wywiad, rozmowa w radio.
- Przygotowanie i organizacja konferencji prasowej.
- Ćwiczenia z kamerą – nagrywamy „setki”.
- Co wolno a czego nie przed konferencją.
- Najczęściej popełniane błędy podczas organizacji spotkania z dziennikarzami.
- Przygotowanie przestrzeni konferencji.
- Logistyka konferencji prasowej.
- Miejsce konferencji.
- Termin i czas spotkania z mediami,
- Materiały dla dziennikarzy.
- Poprowadzenie konferencji.
- Trudne pytania dziennikarzy – ćwiczenia na opanowanie i pewność siebie.
- Zarządzanie czasem konferencji.
- Operowanie głosem podczas konferencji i spotkania z dziennikarzem (bez warsztatów dykcji – to zadanie dla lekarza logopedy).
- Ustalenie, jakim jestem rzecznikiem i jak postrzegają mnie dziennikarze.
- Ćwiczenia na jakość głosu.
- Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego komunikowania w czasie konferencji i spotkania z dziennikarzem.
- Jak budować głosem wypowiedz dostosowaną do wizerunku i tematu.
- Jak opanować tremę przed kamerą i w radio
- Po czym widz i słuchacz poznaje tremę.
- Zakłócenie ruchu podczas nagrania.
- Zakłócenia mowy podczas nagrania.
- Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia
BLOK V – PR w Internecie i narzędzia komunikacji społecznej
- Komunikacja i PR w Internecie.
- Własna gazeta, portale i fora a opinia publiczna.
- Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem:
- inne niż media sposoby komunikacji,
- nośniki instytucjonalne i administracyjne,
- patronaty instytucjonalne i medialne.
Gra symulacyjna „EVENT” – jak zbudować skuteczny system promocji wydarzenia?
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu PR.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone interaktywnie i innowacyjnie. Prezentacja multimedialna z materiałem filmowym o 30% zwiększy skuteczność przyswojenia wiedzy. Szkolenie jest „szyte na miarę”, więc zawiera porady dotyczące strony i systemu komunikacji firmy. Warsztaty, gry symulacyjne i case study pozwolą uczestnikom przećwiczyć zdobywaną wiedzę i rozwiązywać sytuacje trudne. Rozwiną też kreatywność i otwartość na nowe sposoby komunikacji - doceniane przez dziennikarzy. Dzięki warsztatom z wykorzystaniem kamery, u uczestników wzrośnie umiejętność komunikacji z dziennikarzami. Indywidualny feedback trenera nt. zachowań werbalnych i niewerbalnych w trakcie nagrań w TV i radio, pozwoli wyeliminować rutynę lub błędy w komunikacji.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.