Poprzez różne formy dokształcania i stymulowania rozwoju pracownik osiąga poziom kompetencji wymagany na wyższych stanowiskach, co otwiera mu dalszą drogę awansu zawodowego.
W latach siedemdziesiątych amerykański badacz Super, pracując nad teorią rozwoju zawodowego założył, że pracownik wyposażony jest w stały i niepowtarzalny wzór zdolności oraz cech osobowości, które obiektywnie mogą być zmierzone i skojarzone z obiektywnymi wymaganiami zadań zawodowych.
Obecnie już wiemy, że na efektywność zawodową pracownika mają wpływ nie tyle jego trwałe cechy osobowości, ale jego kompetencje, których poziom ulega zmianie pod wpływem różnego rodzaju oddziaływań. Poprzez szkolenia, warsztaty, treningi, programy coachingowe możemy wpływać na podnoszenie kwalifikacji pracownika do poziomu oczekiwanego na danym stanowisku. Ale to nie wszystko, poprzez różne formy dokształcania i stymulowania rozwoju pracownik osiąga poziom kompetencji wymagany na wyższych stanowiskach, co otwiera mu dalszą drogę awansu zawodowego.
Wielu specjalistów zajmujących się rozwojem pracowników zastanawia się, jakie czynniki, poza wspomnianymi wyżej oddziaływaniami, wpływają na tempo rozwoju kompetencji. Czyli interesuje nas, co sprawia, że jeden pracownik w podobnych warunkach szybciej niż jego kolega nabywa danych kompetencji.
Czytaj więcej: http://nf.pl/po-pracy/co-ma-wplyw-na-rozwoj-zawodowy-pracownika,,8637,295
Sprawdź ofertę naszych szkoleń: http://adept.info.pl/szkolenia-zamkniete,4,pl.html