Szkolenie jest skierowane do wyższej kadry kierowniczej firm i instytucji publicznych.
Celem szkolenia jest:
- podniesienie umiejętności przemawiania i prezentowania biznesowego z wykorzystaniem PowerPoint;
- wyeliminowanie strachu przed wystąpieniem publicznym;
- opanowanie sztuki ciekawego i skutecznego prezentowania;
- sprawdzenie umiejętności przemawiania;
- przygotowanie się do występowania przed kamerą telewizyjną, w mediach firmowych.
Ramowy program szkolenia.
DZIEŃ 1.
Praca z kamerą.
Przygotowanie do prezentacji i przemówienia. Jak opanować tremę?
• Dobór stylu wystąpień do mówcy.
• Błędy prezenterów. Czego unikać a co stosować przed przemówieniem?
• Rodzaje mówców i najczęściej popełniane błędy.
• Budowa wizerunku poza słowami - przestrzeń, władza, status, symbolika.
• Metody kreowania porozumienia między mówcą a audytorium.
• Sprawdzone sposoby radzenia sobie ze stresem.
Co zrobić, żeby zawsze bili brawo? Jak prezentować przed prestiżową publicznością?
• Przemawianie, techniki prezentacji i autoprezentacji.
• Przygotowanie przestrzeni wystąpienia.
• Badanie potrzeb, oczekiwań i możliwości audytorium – dobór technik.
• Typy słuchaczy i audytorium.
• Struktura wystąpień publicznych.
• Przygotowanie się do wystąpienia.
• Przygotowanie przemówienia.
• Techniki panowania nad dyskusją.
• Zasady postępowania z trudnym audytorium.
• Jak zdobyć słuchaczy, czyli zarządzanie wystąpieniem i emocjami audytorium.
• Prawidłowa argumentacja dobór do predyspozycji audytorium.
• Aktywne słuchanie i odpowiadanie na pytania.
DZIEŃ 2
Analiza nagrań uczestników.
Prezentacja a mowa ciała, czyli komunikacja niewerbalna podczas wystąpienia.
• Słowa to tylko 7 procent prezentacji. Elementy niewerbalne w prezentacji.
• Jak odbierają mnie inni? Zgodność przekazu werbalnego i mowy ciała.
• Komunikacja niewerbalna w relacjach biznesowych.
• Aparycja – oddziaływanie wyglądem w prezentacji i podczas rozmowy handlowej.
• Kinezyka – mimika i gesty w prezentacji. Co myśli klient, gdy nic nie powiedział?
• Proksemika- jak zarządzać przestrzenią w biznesie.
• Haptyka – dotyk a kreowanie wizerunku.
• Chronemika – zarządzanie czasem w prezentacji.
• Wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu prowadzenia prezentacji.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, ćwiczenia, case studies.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.