Szkolenie pozwala poprawić swoją skuteczność w sprzedaży. Wywiera też pozytywny wpływ na zmianę postaw w życiu prywatnym handlowca (np. w relacjach z rodziną).
Budowanie relacji jest sztuką. To, w jaki sposób wchodzimy w relacje w sferze zawodowej jest odzwierciedleniem naszej osobowości, naszych wyobrażeń i doświadczeń. W relacjach z klientami handlowcy wchodzą nieświadomie w role np. krytycznego rodzica, racjonalnego dorosłego lub spontanicznego dziecka. Dla dobrego handlowca ważna jest świadomość tych ról i umiejętność właściwego ich harmonizowania w pracy.
Program tego szkolenia handlowego dostarcza wiedzy i pozwala praktycznie przećwiczyć omawiane techniki.
Korzyści dla uczestników tego szkolenia handlowego:
- Poznanie podstaw analizy transakcyjnej.
- Świadomość własnych barier komunikacyjnych handlowca.
- Świadomość mechanizmów unikania prawdziwego kontaktu z rozmówcą.
- Nabycie praktycznych umiejętności autentycznego komunikowania i empatycznego patrzenia na drugą osobę w czasie wizyty handlowej.
- Zaangażowanie i przekonanie uczestników do zmiany postaw w pracy z klientami.
Ramowy program szkolenia.
Dzień I.
1. Wprowadzenie do pracy zespołowej.
2. Sprzedaż pro kliencka w Polsce.
3. Typ osobowości a sposób postępowania z klientem.
4. Co innego miałem na myśli…czyli po co zajmować się komunikacją?
5. Zastosowanie analizy transakcyjnej w życiu zawodowym.
6. Rola aktywnego słuchania.
7. Proces sprzedaży – diagnoza posiadanej wiedzy.
8. Nawiązanie kontaktu z klientem i wzbudzenie zaufania.
9. To jest dokładnie to czego potrzebujesz. Prezentacja rozwiązania.
Dzień II.
1. Powtórzenie wiedzy z dnia poprzedniego.
2. Co przeszkadza nam w porozumiewaniu się?
3. Asertywne reagowanie na krytykę i pochwały, wyrażanie gniewu, wyrażanie próśb i reagowania na prośby z uwzględnieniem odmowy.
4. Radzenie sobie z trudnym klientem.
5. Poligon sytuacji trudnych.
6.Techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami.
7. Podsumowanie szkolenia.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu technik sprzedaży.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład – konsultacje, warsztaty, case studies.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.