Jest takie powiedzenie „nie ważne, jak siÄ™ zaczyna, ważne jak siÄ™ koÅ„czy”. Okazuje siÄ™, że ma ono swoje zastosowanie również w praktyce menedżerskiej. Jednym z etapów budowania autorytetu szefa jest moment, kiedy zwalnia on ludzi. Jest to ważne zarówno z punktu widzenia osoby odchodzÄ…cej ale jeszcze ważniejsze z punktu widzenia zespoÅ‚u, który pozostaje w firmie. Szkolenie daje odpowiedź jak przeprowadzić tÄ™ trudnÄ… rozmowÄ™ w sposób profesjonalny i z poszanowaniem emocji wszystkich zaangażowanych stron. Szkolenie skierowane jest do menedżerów oraz koordynatorów zarzÄ…dzajÄ…cych pracÄ… innych osób oraz pracowników dziaÅ‚ów personalnych.
Program szkolenia.
1. Przekazywanie trudnych wiadomoÅ›ci – komunikacja w sytuacji zwolnieÅ„:
• Struktura rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.
• Informowanie pracowników pozostajÄ…cych w firmie o planowanych zwolnieniach.
• Radzenie sobie ze stresem i napiÄ™ciem wÅ‚asnym oraz zwalnianego pracownika.
Szkolenie może zostać poszerzone o wybrane moduły:
• trening umiejÄ™tnoÅ›ci komunikacyjnych.
• rekrutacja i selekcja.
• rozmowy oceniajÄ…ce okresowe.
• udzielanie informacji zwrotnej.
• rozmowy coachingowe.
• rozmowy dyscyplinujÄ…ce i dyscyplinarne.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu menadżerstwa.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe - 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Prezentacja multimedialna, mini wykÅ‚ady, ćwiczenia w grupach, sesja informacji zwrotnych, analiza trudnych sytuacji zgÅ‚oszonych przez uczestników.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.