Celem szkolenia jest m.in.:
- przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia biznesplanu,
- nabycie przez uczestników umiejętności planowania finansowego przedsięwzięć biznesowych,
- ustalenie przez uczestników celów strategicznych, taktycznych i operacyjnych przedsiębiorstwa/przedsięwzięcia,
- nabycie przez uczestników umiejętności i wiedzy w zakresie planowania marketingowego,
- przygotowanie przez uczestników zarysu autorskiego biznesplanu dostosowanego do potrzeb indywidualnych.
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:
- osób planujących założyć działalność gospodarczą,
- osób prowadzących własną firmę w fazie wzrostu (początkowej),
- osób odpowiedzialnych w firmie za planowanie rozwoju przedsiębiorstwa,
- osób planujących pozyskać środki zewnętrzne na założenie bądź rozwój firmy.
Program szkolenia.
1. Ogólna charakterystyka biznesplanu – elementy składowe – o czym nie możemy zapomnieć?
2. Cechy dobrego biznesplanu – biznesplan idealny.
3. Rodzaje biznesplanów i sposoby ich wykorzystania – po co nam biznesplan?
4. Ogólny opis przedsięwzięcia – streszczenie, które mówi wszystko.
5. Analiza rynku: wymiary, konkurenci, konsumenci – jak ugryźć rynek?
6. Plan zarządzania i logistyki – by biznes sprawnie „szedł”.
7. Strategia przedsięwzięcia – myślimy długookresowo.
8. Plan marketingowy:
a) produkt,
b) dystrybucja,
c) polityka cenowa,
d) promocja,
e) segmentacja rynku.
9. Plan techniczny – jako element istotny nie tylko technicznie.
10. Plan finansowy – czyli to co uważamy za najważniejsze:
a) bilans roczny, bilanse wieloletnie,
b) rachunek zysków i strat,
c) projekcja przepływów finansowych,
d) analiza progu rentowności,
e) okres zwrotu nakładów kapitałowych.
11. Zarządzanie biznesplanem – miej biznesplan w garści.
12. Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia biznesplanu – czego się wystrzegać?
13. Prezentacja w grupie i omówienie przygotowanych zarysów biznesplanu.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu tworzenia biznesplanu.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Podczas warsztatów stosowane będą metody warsztatowe takie jak: burza mózgów, studium przypadku, praca w grupie, dyskusja, warsztat indywidualny, ćwiczenia autorskie, miniwykład.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.