Szkolenie jest skierowane do pracowników działów finansowych, wyższej kadry zarządzającej, pracowników działów monitoringu i windykacji, przedstawicieli handlowych.
Celem szkolenia jest budowanie skutecznej strategii odzyskiwania należności, określenie zasad i stosowania profilaktyki windykacyjnej, przygotowanie się do rozmowy z dłużnikiem. Umiejętności odzyskania należności jak najszybciej, jak najmniejszym kosztem przy zachowaniu dobrych relacji handlowych. Ocena skuteczności na etapie polubownym a w razie jej braku umiejętność korzystania z nowych narzędzi – elektronicznego postępowania upominawczego.
Ramowy program szkolenia.
Blok I.
I. Nowa Generacja Dłużnika -wprowadzenie.
1. Klasyfikacja dłużników.
2. Dłużnik - mechanizm powstawania długu.
3. O co walczymy ?
II. Idea windykacji z perspektywy dłużnika – typowe zachowania.
Blok II.
I. Zasady rozmów z dłużnikami.
II. Błędy w rozmowie windykacyjnej
III. Windykacja należności na etapie polubownym - postępowanie wobec dłużnika.
1. Pierwszy Kontakt.
2. Rozmowa windykacyjna w fazie negocjacji.
3. Sankcja – czym jest i jak ją skutecznie zapowiedzieć?
IV. Świadome bądź nieświadome manipulacje czyli jak skutecznie bronić się przed manipulacjami?
Blok III.
V. Instytucja Komornika – elementy istotne dla wierzyciela.
VI. Możliwość zwiększenia skuteczności postępowania egzekucyjnego.
Blok IV.
Elektroniczne postępowanie upominawcze - cele i założenia.
VII. Prawne podstawy funkcjonowania E-Sądu.
VIII. Elektroniczne postępowanie upominawcze – pierwsze kroki.
IX. Składamy pozew w e-sądzie- wypełnienie formularza pozwu.
X. Jak pisać uzasadnienie pozwu?
XI. Egzekucja w ramach elektronicznego postępowania.
XII. Wniosek o wszczęcie Egzekucji.
Ćwiczenia.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim dośwsiadczeniem z zakresu windykacji handlowej.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Wykład, prezentacja, ćwiczenia.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.