Szkolenie zamknięte Kategoria: Szkolenia dla sektoru publicznego

Work life balance w pracy Nadleśnictwa

Kategoria: Szkolenia dla sektoru publicznego

Metody szkoleniowe.

Szkolenie poprowadzone zostanie w głównej mierze warsztatowo, z zastosowaniem nowoczesnych technik pobudzających myślenie kreatywne i angażujących uczestników do aktywnego udziału w zajęciach.

 

Wszystkie moduły będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi uczestników. W zależności od tematyki realizowanego modułu szkoleniowego, wykorzystywane będą takie metody aktywizujące jak: studium przypadku, burza mózgów, praca w parach, dyskusja moderowana, wykład interaktywny, dyskusje.

 

PROGRAM SZKOLENIA.

 

Dzień 1 – 8h dydaktycznych.

  1. Sekretariat  „Wizytówką oraz sercem Nadleśnictwa”.
  • Miejsce i rola sekretariatu w strukturze organizacyjnej Nadleśnictwa.
  • Na czym polega profesjonalizm funkcjonowania sekretariatu?
  1. Kultura pracy.
  • Employer Branding w codziennej pracy Nadleśnictwa.
  • Jak rozkodować dress code? Rola i znaczenie wyglądu zewnętrznego.
  • Wykorzystywanie zasad savoir-vivre w pracy sekretariatu.
  • Przyjmowanie gości, delegacji, korespondencja grzecznościowa, organizacja poczęstunku.

     3.Przyjęcie i obsługa klienta.

  • Powitanie, przedstawienie, tytułowanie gości Nadleśnictwa.
  • Zasady pierwszeństwa.
  • Kilka słów o proksemice – czyli jak zachować strefy dystansu?
  • Asertywna odmowa, czyli jak chronić czas przełożonego?
  1. Obsługa telefoniczna.
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej.
  • Emocje też słychać, czyli pierwsze wrażenie i przekaz niewerbalny w rozmowie telefonicznej.
  • Przygotowanie do rozmowy telefonicznej.
  • Sporządzanie notatek.
  • Przełączanie rozmowy.
  • Oddzwanianie.
  • Telefon głośnomówiący.
  • Sekretarka automatyczna.
  1. Korespondencja w Nadleśnictwie.
  • Jak dobrze zredagować pismo?
  • Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe, inne pisma.
  • Przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie oraz obieg korespondencji.
  • Korespondencja e-mail.
  • Pięć wyrazów, które osłabiają przekaz Twoich maili.

 

Dzień 2 – 8h dydaktycznych.

 

  1. Work life balance.
  • Dystraktory wewnętrzne i zewnętrzne oraz ich wpływ na organizację pracy sekretariatu.
  • 10 przykazań work life balance.
  • Przestań robić to co robisz, zacznij robić to co ważne, czyli jak zawładnąć sobą w czasie.
  • Macierz Eisenhowera jako sposób efektywnego planowania czasu.
  • Tworzenie i zastosowanie matrycy Einsenhowera.
  1. Motywacja w pracy.
  • Wyznaczanie sobie celów i sposobów ich realizacji.
  • 7 oznak przepracowania.
  • Szybkie techniki osłabiania skutków „złego” stresu.
  • Celebrowanie drobnych sukcesów.
  1. Główne grzechy w pracy w sekretariacie.
  • Podstawowe błędy poznawcze popełniane w ocenie innych ludzi i ich wpływ na relacje z nimi.
  • Komunikaty niewerbalne (ton głosu, mimika, postawa).

 

Sylwetka prelegenta:

Ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu pracy Nadleśnictwa.

 

Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.

 

Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.

KONTAKT