Szkolenie jest „szyte na miarę”. Przed szkoleniem trener poświęca od 10 do 12 godzin na analizę dostępnych w sieci materiałów, nagrań z konferencji i wystąpień publicznych. Analizuje też wizerunek uczestników, aby dopasować do nich ćwiczenia.
Nie ma człowieka, który nie odczuwa tremy przed wystąpieniem publicznym. Sztuka polega na tym, aby przekuć słabość w atut – w czynnik motywujący do działania. Podczas szkolenia trener pokaże jak to zrobić. Sprawdzi i poprawi umiejętność przemawiania. Uczestnicy dzięki nagraniu wystąpienia będą mogli sami ocenić swoje błędy. Pan Maurycy Seweryn pokaże jak je wyeliminować. Każdy uczestnik otrzyma od Niego informację zwrotną na temat swojej prezentacji i indywidualny zestaw ćwiczeń.
Po tym szkoleniu uczestnicy stwierdzą, że wystąpienia przed publicznością nie są trudne, niezależnie od tego, czy jest to posiedzenie zarządu, rady nadzorczej, konferencja, kongres, gala i wręczenie nagród „Gazela Biznesu 2016”, bankiet, targi, czy narada ze współpracownikami. Wystarczy zastosować się do konkretnych zasad i stosować ćwiczenia, które będą podstawą szkolenia.
Do szkolenia używana jest kamera. Trener rejestruje wystąpienia publiczne a następnie wspólnie z uczestnikami analizuje błędy mówców. Każdy uczestnik otrzymuje informację zwrotną z indywidualnym zestawem ćwiczeń. Trener może przećwiczyć z uczestnikami nagranie tzw. „setki” dla mediów.
Korzyści dla uczestnika to:
- podniesienie umiejętności przemawiania i prezentowania biznesowego z wykorzystaniem PowerPoint,
- wyeliminowanie strachu przed wystąpieniem publicznym,
- opanowanie sztuki ciekawego i skutecznego prezentowania,
- sprawdzenie umiejętności przemawiania,
- przygotowanie się do występowania przed kamerą telewizyjną, w mediach firmowych.
Ramowy program szkolenia:
BLOK I. - WIZERUNEK prezentera.
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do odbiorców.
- Jak obecnie mnie widzą? Analiza przygotowana przez trenera na bazie dostępnych w sieci materiałów.
- Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
- Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na audytorium. Jak odbierane są elementy komunikacji niewerbalnej?
BLOK II. - WRAŻENIE.
Sposób zachowania podczas prezentacji i wystąpienia.
Blok pokazuje krok po kroku, jak można zbudować wrażenie od wejścia do zejścia ze sceny. Jak wpływać na wizerunek dzięki.
BLOK III. - PRZEMÓWIENIE.
Mowa ciała mówcy.
Będą pamiętać jak wyglądasz i jak mówisz, a tylko trochę to, co mówisz. Aż 93 procent oceny rozmowy i przemówienia to komunikacja niewerbalna, w tym mowa ciała. W tym bloku uczestnicy dowiedzą się jak pokazać pewność siebie i jak stworzyć wrażenie doskonałego mówcy. Nauczą się też sygnałów, które zdradzają stres, kłamstwo, niepewność, zdradę, manipulację.
Mowa niewerbalna audytorium.
Każdy się stresuje. W tym bloku uczestnicy dowiedzą się, jak opanować lub ukryć tremę.
BLOK IV. Magia głosu i słów.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu wystąpień publicznych.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia:Wykład, ćwiczenia, praca z kamerą, case studies.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.