Adresatami szkolenia są statystycy, marketingowcy, osoby z branży business intelligence, menadżerowie/wyższa kadra zarządzająca, pracownicy agencji badawczych, prawnicy i biegli sądowi.
Szkolenie ma na celu pokazanie metody oraz sposobu weryfikacji statystycznej rozlokowania obiektów w umysłach ludzi. Ukazane zostaną techniki wnioskowania o tym jak ludzie przechowują w umyśle wizerunek świata zewnętrznego w formie obrazu, dźwięków oraz psychologicznych znaczeń.
Uczestnicy poznają metodę empirycznej weryfikacji rozlokowania elementów rzeczywistości w umyśle ludzkim. Np. dowiedzą się czy piwo papierosy Sobieski mają coś wspólnego z wódką Sobieski oraz czy można zaprojektować produkt, który będzie mylony z innym produktem o ugruntowanej pozycji na rynku ? Jak dzięki badaniu empirycznemu można przedstawić dowód w sądzie dotyczący nieuczciwej konkurencji wykorzystującej wizerunek znanej marki.
Ramowy program szkolenia
1. Wprowadzenie.
2. Czym jest znak towarowy ?
3. Jak ludzie kategoryzują informacje/ znaki towarowe ?
4. Motywacja do spostrzegania znaku.
5. Rola podobieństwa w procesie kategoryzowania obiektów.
6. Zniekształcenia w rozpoznawaniu obiektów.
7. Budowa skojarzeniowego indeksu podobieństwa towarów.
8. Budowa percepcyjnego indeksu podobieństwa towarów.
9. Weryfikacja wyników badania - konstrukcja bazy danych i metoda skalowania wielowymiarowego ALSCAL.
10. Raportowanie wyników badania.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu skalowania wielowymiarowego Alscal.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Forma szkolenia będzie polegać na poznaniu teorii psychologicznych opisujących kontekst spostrzegania znaków towarowych i produktów. Szkolenie będzie polegało na aktywnej interakcji trener - uczestnicy podczas prowadzenia zajęć praktycznych.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.