Szacuje się, że około 65% przypadków spadku wydajności i jakości pracy jest spowodowane napięciami międzyludzkimi, a nie brakiem wiedzy, kompetencji czy motywacji do pracy. Niekontrolowane konflikty są często przyczyną wzrostu kosztów działalności. Celem szkolenia jest przekazanie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności na temat obowiązków i potrzeb jednostek sektora finansów publicznych dotyczących informowania i komunikowania się z otoczeniem oraz przygotowanie pracowników tych jednostek do opracowania kluczowych elementów oraz wdrożenia systemu zarządzania procesami informowania i komunikowania w swoich jednostkach. Adresatami szkolenia jest kadra kierownicza i kluczowi pracownicy jednostek sektora finansów publicznych odpowiedzialni za zarządzanie jednostką na różnych szczeblach organizacji.
Program szkolenia.
1. Cele i funkcje informacji oraz komunikacji w systemie zarządzania jednostką administracji publicznej.
2. Obowiązki w zakresie informacji i komunikacji z otoczeniem w świetle prawa.
3. Podstawowe obszary zarządzania informacją i komunikacją w urzędzie.
4. Zarządzanie procesami informowania.
5. Zarządzanie procesami komunikowania i konsultacji społecznych.
Informacja o prelegencie.
Szkolenie poprowadzi ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania procesami informowania i komunikowania.
Czas trwania: Szkolenie jednodniowe – 8 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Konwersatorium z prezentacją multimedialną oraz z elementami praktycznych warsztatów w grupach roboczych.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.