Cele szkolenia:
- Poznanie mechanizmów rządzących zachowaniami ludzi w organizacji.
- Rozwijanie umiejętności pełnienia ról liderskich.
- Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania.
- Zwiększanie efektywności porozumiewania się z innymi poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji.
- Rozwijanie umiejętności osobistych i interpersonalnych niezbędnych w pracy z ludźmi.
- Kształcenie postawy otwartej na współpracę.
- Zwiększanie samoświadomości i inspiracja do dalszego rozwoju własnych zasobów.
Program szkolenia:
Budowanie autorytetu lidera:
- Kompetencje psychospołeczne lidera.
- Liderowanie a kierowanie.
- Integralność i wiarygodność menadżera
Kluczowe funkcje zarządzania zespołem:
- Wzbudzanie zaangażowania.
- Delegowanie jako warunek poszerzania odpowiedzialności pracowników.
- Rzetelne ocenianie. Zjawiska psychologiczne zachodzące w procesie oceniania.
- Dbanie o przepływ informacji w firmie.
- Podejmowanie decyzji w grupie i rozumienie zjawisk grupowych.
- Umiejętność rozwiązywania konfliktów.
- Rozwijanie współpracy zespole.
Style kierowania:
- Style pełnienia ról liderskich a charakter zespołu.
- Styl przewodzenia lidera a poziom zaangażowania członków zespołu.
- Identyfikacja osobistych tendencji do przyjmowania konkretnego stylu przewodzenia.
Budowanie sprawnego zespołu:
- Cztery wyróżniki zespołu: interakcja, cel, normy, struktura.
- Istota procesu grupowego.
- Fazy rozwoju grupy zadaniowej.
- Istota i charakterystyka ról grupowych.
- Efektywność w sytuacjach grupowych.
- Istota współpracy w grupie.
- Zaufanie.
Skuteczna komunikacja:
- Partnerstwo w komunikacji czyli budowanie relacji: ja jestem OK. – Ty jesteś OK.
- Wymiary dyskryminacji. Wdrażanie polityki równego traktowania.
- Przeciwdziałanie mobbingowi.
Informacje o prelegencie:
Ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołem.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Prezentacje, dyskusja moderowana, ćwiczenia indywidualne, zespołowe, grupowe, symulacje sytuacji zadaniowych, odgrywanie ról, projekcja fragmentu filmu szkoleniowego, testy i kwestionariusze.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.