Cele szkolenia:
- Poznanie mechanizmów rządzących zachowaniami ludzi w organizacji.
 - Rozwijanie umiejętności pełnienia ról liderskich.
 - Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania.
 - Zwiększanie efektywności porozumiewania się z innymi poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji.
 - Rozwijanie umiejętności osobistych i interpersonalnych niezbędnych w pracy z ludźmi.
 - Kształcenie postawy otwartej na współpracę.
 - Zwiększanie samoświadomości i inspiracja do dalszego rozwoju własnych zasobów.
 
Program szkolenia:
Budowanie autorytetu lidera:
- Kompetencje psychospołeczne lidera.
 - Liderowanie a kierowanie.
 - Integralność i wiarygodność menadżera
 
Kluczowe funkcje zarządzania zespołem:
- Wzbudzanie zaangażowania.
 - Delegowanie jako warunek poszerzania odpowiedzialności pracowników.
 - Rzetelne ocenianie. Zjawiska psychologiczne zachodzące w procesie oceniania.
 - Dbanie o przepływ informacji w firmie.
 - Podejmowanie decyzji w grupie i rozumienie zjawisk grupowych.
 - Umiejętność rozwiązywania konfliktów.
 - Rozwijanie współpracy zespole.
 
Style kierowania:
- Style pełnienia ról liderskich a charakter zespołu.
 - Styl przewodzenia lidera a poziom zaangażowania członków zespołu.
 - Identyfikacja osobistych tendencji do przyjmowania konkretnego stylu przewodzenia.
 
Budowanie sprawnego zespołu:
- Cztery wyróżniki zespołu: interakcja, cel, normy, struktura.
 - Istota procesu grupowego.
 - Fazy rozwoju grupy zadaniowej.
 - Istota i charakterystyka ról grupowych.
 - Efektywność w sytuacjach grupowych.
 - Istota współpracy w grupie.
 - Zaufanie.
 
Skuteczna komunikacja:
- Partnerstwo w komunikacji czyli budowanie relacji: ja jestem OK. – Ty jesteś OK.
 - Wymiary dyskryminacji. Wdrażanie polityki równego traktowania.
 - Przeciwdziałanie mobbingowi.
 
Informacje o prelegencie:
Ekspert firmy Adept z wieloletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołem.
Czas trwania: Szkolenie dwudniowe - 16 godzin dydaktycznych.
Forma szkolenia: Prezentacje, dyskusja moderowana, ćwiczenia indywidualne, zespołowe, grupowe, symulacje sytuacji zadaniowych, odgrywanie ról, projekcja fragmentu filmu szkoleniowego, testy i kwestionariusze.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia: Certyfikat ukończenia szkolenia.
