„Sprzedaż, to sztuka zaspakajania potrzeb klienta”, to umiejętność, którą się posiada, albo którą poprzez proces szkolenia nabywa się i kształtuje.
W obecnej chwili dynamicznie zmieniający się rynek, a wraz z nim zmieniające się też mechanizmy działania na linii sprzedawca – klient, czy sprzedawca – pośrednik, wymuszają na nas konieczność pogłębienia wiedzy z zakresu technik sprzedaży i poznania skutecznych reguł komunikacji, w tym perswazji. Ma to na celu szczególnie zabezpieczenie się przed ryzykiem związanym ze stosowaniem przez naszych partnerów biznesowych manipulacyjnych technik negocjacji np. cenowych.
Poznanie tajników efektywnej pracy z klientem, która ma bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży, to także satysfakcja z dobrze wykonanej pracy, a na tym szczególnie zależy nam i naszym pracodawcom.
Budowanie relacji jest sztuką. To, w jaki sposób w nie wchodzimy w sferze zawodowej jest odzwierciedleniem naszej osobowości, naszych wyobrażeń i doświadczeń życiowych, dlatego też szkolenie pomoże uporządkować nabytą w trakcie pracy wiedzę o procesie i technikach sprzedaży, da też możliwość zdobycia nowych narzędzi do efektywnej komunikacji z klientem.
Wymierną korzyścią ze szkolenia z technik sprzedaży będzie z pewnością uświadomienie sobie najczęściej popełnianych błędów podczas rozmów i spotkań z klientem oraz wypracowanie najbardziej optymalnych standardów sprzedaży swojej oferty.
W sytuacji idealnej w szkoleniu z technik sprzedaży powinni uczestniczyć przedstawiciele wszystkich szczebli zarządzania firmą. Dla każdego z tych poziomów program będzie odpowiednio modyfikowany.
- szkolenie dla kadry zarządzającej sprzedażą Dyrektor sprzedaży buduje pomost łączący wszystkich pracowników firmy, jest szefem, zarządza zespołem sprzedawców i odpowiada za przychody/straty firmy. To trudna rola, wymagająca wysokich kwalifikacji i charakteru przywódcy. Szkolenie z technik sprzedaży pomoże m.in. zsynchronizować taką rolę w zespole z celami firmy oraz z wartościami cenionymi przez klientów. Pomoże ustalać wymagania dla sprzedawców, ucząc tworzenia dla nich efektywnych planów sprzedaży i rozwoju osobistego.
- szkolenie dla pracowników (sprzedawców/handlowców) Pracownicy całej firmy są zależni od planu sprzedaży i uczestniczą w jego wykonaniu, dlatego też szkolenie z technik sprzedaży podpowie, jak powinien wyglądać proces przygotowania do sprzedaży, jakich technik i narzędzi użyć, aby proces ten był skuteczny. Pomoże w zdefiniowaniu potencjalnego klienta i sposobu komunikowania się z nim, stawiając na trening w zdobywaniu umiejętności negocjacyjnych.
Szkolenie z technik sprzedaży, to doskonała okazja do poznania, jak korzystać z nowoczesnych metod i programów podwyższających skuteczność realizacji celów sprzedażowych.